Nina Pérez:“No havia vist una comunitat digital tan activa com les núvies”

Cofundadora i consellera delegada de Bodas.net

Nina Pérez:“No havia vist una comunitat digital tan activa com les núvies” / FRANCESC MELCION Zoom

Vas crear el portal Bodas.net el 2008, després de treballar al Grupo Intercom, d’on han sortit empreses com InfoJobs, Emagister, Softonic… Què et cridava l’atenció del sector?

Vaig entrar a Intercom fa 13 anys, en acabar un màster a l’Iese, i jo d’internet en sabia molt poc, ni tan sols havia comprat mai una entrada online! Allà vaig conèixer el Francesc Baldrich, amb qui vam començar a pensar a muntar un negoci digital. Vam estar explorant diferents sectors i vam veure que en el dels casaments hi havia molt per fer. Faltava un portal 'online' de qualitat, que aglutinés totes les eines per ajudar la núvia a organitzar una boda, no només un directori de proveïdors. És a dir, que t’ajudés a seleccionar i comparar preus, a escoltar comentaris de les núvies. Bodas.net dóna un gran valor afegit amb la seva comunitat d’usuàries, en què les núvies troben valoracions contrastades i experiències d’altres núvies.

¿Una mena de TripAdvisor per a casaments?

Per la part del directori d’empreses i les valoracions, sí. És gratis anunciar-se al nostre directori, però oferim un servei 'premium' si vols aconseguir més bona visibilitat i altres beneficis per expandir el negoci. D’altra banda, hi ha un component inspiracional, i això és el que ens diferencia: les núvies pengen fotos de les seves bodes, tendències, propostes... A Intercom gestionàvem 42 portals digitals diferents i mai he vist una comunitat d’usuaris tan activa i emocional com les núvies. Hi ha noies que es van casar fa quatre o cinc anys i encara donen consells a la web!

El 2014 es van celebrar unes 170.000 bodes a Espanya, amb 100 convidats de mitjana i un cost de 16.000 euros. ¿La crisi ha canviat la manera de preparar bodes?

Sí, sobretot en el nombre de convidats i en el pressupost del banquet, que varia per regions. A Andalusia i el País Valencià gasten menys en el menú però el nombre de convidats continua sent alt; a Catalunya és al revés. A Madrid tot és més alt. També hem notat que els proveïdors s’han reinventat, fan propostes més originals per compensar les baixades de preus. Per exemple, ara els fotògrafs ofereixen una sessió de 'trash dress', fotos en què la núvia destrossa el vestit després de la cerimònia. També hi ha un auge en el lloguer de vestits de casament.

Al febrer Bodas.net va ser adquirida per WeddingWire, la plataforma digital líder en el sector de les noces dels Estats Units i el Canadà. Quins beneficis suposa l’operació?

Sobretot la penetració internacional. Ja érem presents en 12 països -com Espanya, França, Itàlia, Portugal, el Regne Unit i Llatinoamèrica, amb mercats forts com Mèxic i el Brasil-. És un matrimoni perfecte. Ara tenim deu milions d’usuaris mensuals! Itàlia i els Estats Units són els que més gasten. A Europa, a mesura que puges al nord, les bodes perden interès, són poc més que una festa d’aniversari. A Itàlia, en canvi, arriben a pagar 1.500 euros per un maquillador!

Quins altres consells donaria a un emprenedor?

Haurien de muntar una start-up pensant en clau global i sense oblidar que hauran de picar a moltes portes, sortir a vendre! No concebo el negoci sense el component presencial de les vendes. I que escullin molt bé els seus companys de viatge, i que focalitzin. És molt fàcil dispersar-se pel camí, però crec que és clau centrar-te en el teu 'core business'.