Motorola torna a casa per Nadal

La primera trucada de telèfon mòbil de la història es va fer fa 40 anys amb un aparell de Motorola, però l'empresa es va quedar despenjada de la primera onada dels smartphones, fins al punt que la seva divisió de mòbils va ser adquirida per Google a mitjans de l'any passat. Poc després va abandonar la majoria dels mercats europeus i va tancar totes les seves filials excepte les del Regne Unit, Alemanya i França. Ara Motorola ha anunciat que torna als països que va deixar, començant per Espanya, on des d'aquesta setmana es pot comprar el seu smartphone Android Moto G a la web, en botigues d'electrònica o amb les operadores Movistar, Orange i Yoigo.

El Moto G té pantalla de 4,5 polzades, un processador de doble quatre nuclis i 1 GB de memòria RAM. Surt amb la versió 4.3 del sistema operatiu Android de la seva matriu Google, però el fabricant assegura que serà dels primers a rebre l'actualització a la nova versió 4.4 KitKat. El seu principal atractiu és la relació prestacions-preu: costa 175 euros amb 8 GB de capacitat i 199 euros amb 16 GB, als quals cal afegir 50 GB d'emmagatzematge a Google Drive durant dos anys. Encara no he provat el Moto G, perquè Motorola manté el seu vell costum d'ignorar la premsa de fora de Madrid, però un Android d'aquestes característiques per menys de 200 euros no farà mal només a Samsung, que domina el segment, sinó també a Nokia, que hi té una oferta molt atractiva amb els seus Lumia.

Els directius de Motorola diuen que han triat Espanya per dos motius. El primer és el domini aclaparador d'Android (el 90% de les vendes de smartphones, segons Kantar Worldpanel, gairebé 20 punts més de quota que en el conjunt dels cinc principals mercats europeus). El segon és l'interès demostrat pels consumidors. Espanya és el tercer país del món en quantitat de cerques del model Moto G a Google.