Empreses 24/11/2013

Més de 20.000 usuaris de tot el món en una setmana

Andrea Rodés
1 min

A l'Àngel Fulquet se li va ocórrer fa temps una idea de joc que consistia a reconèixer objectes a partir dels detalls d'una imatge, però no va ser fins fa un any que va decidir transformar-la en una aplicació per a mòbil. Per aconseguir-ho, es va associar amb un programador, Víctor Cebollada, i un equip de dissenyadors web, Baldiri Casellas i Jordi Constantí, i junts van fundar la start-up de desenvolupament de jocs Vianvi Mobile, situada al Vendrell. El seu primer producte és Image Quiz, un joc que ajuda a exercitar la memòria i la intuïció visual, inspirat en la idea original de Fulquet. La primera versió, llançada al maig i disponible per a iOS i Android, va aconseguir en menys de dues setmanes més de 20.000 descàrregues en 200 països.

"Google ens el va col·locar a la secció de novetats i això va disparar les descàrregues", explica Fulquet. L'objectiu és ara trobar un inversor o possible soci per mantenir el nombre d'usuaris, aconseguir difusió del joc i fer-lo rendible (el model de negoci està basat en l'adquisició de punts -estrelletes - mentre es juga, semblant a l'exitós Candy Crush).

"Les millors maneres de donar a conèixer l'aplicació són la publicitat creuada en altres jocs mòbils i el boca-orella a les xarxes socials", explica Fulquet. La inversió mínima són uns 50.000 euros. "L'inversor ha de ser algú que hi entengui d'aplicacions i vegi el potencial del nostre negoci", afegeix l'emprenedor. La start-up està treballant en un nou joc de futbol de cara al Mundial del Brasil 2014.

stats