ALIMENTACIÓ
-E. F.

Mas Gourmets crea una segona marca per deixar el niu

L’empresa, que facturarà un 6% més i arribarà als 12,5 milions d’euros el 2014, vendrà els seus productes ‘premium’ també en botigues de tercers

Els establiments Mas Gourmets són el projecte de Jordi i Joan Mas per rellançar l’empresa familiar. Amb una xarxa de 15 establiments principalment concentrats a Barcelona, Mas Gourmets s’ha posicionat com una xarcuteria amb més de 4.500 productes, molts orientats al segment premium. Tot i això, Jordi Mas defuig l’etiqueta de cars. “No és una botiga per a rics, sinó per a la gent que considera la gastronomia una prioritat; no cal tenir 30 euros a la butxaca per comprar a Mas Gourmets”, defensa. Però, tot i això, reconeix que no caurà mai en la temptació del baix cost: “Abans que fer això tancarem”.

Mentre avancen en la seva expansió amb nous punts de venda, Mas Gourmet ultima el creixement cap a altres àmbits. Vol llançar una oferta de productes, sota una segona marca, per vendre a tercers, principalment xarcuteries i botigues de delicatessen, tot i que no tanca la porta als supermercats. “Si ho volen pagar”, diu.

La nova línia de productes pot estar llesta a finals d’any i s’elaborarà al mateix obrador on fan ara els seus productes. “És una empresa externa que treballa només per a Mas Gourmets i amb la qual duem a terme totes les receptes”, diu l’empresari. Mas Gourmets presumeix de desenvolupar els seus productes de porc blanc (aquí no hi entren els pernils) des de zero. No sempre és fàcil, però dóna molta llibertat a l’hora d’innovar, fet clau per la companyia. “Acabem de llançar la llonganissa de tòfona, després de dos anys i mig de proves per aconseguir el gust i el preu adequats”, diu Mas.

Tot i arrencar molt poc abans de l’esclat de la crisi, i haver vist com les compres mitjanes dels primers anys decreixien a la meitat (de 30 euros de mitjana a 16 euros), Mas Gourmets ha aconseguit obrir-se pas ampliant presència i atraient més compradors. Aquest any la facturació esperada superarà els 12 milions d’euros, quasi un 6% més que el 2013. També preveu obrir noves botigues a Barcelona i una de segona a Madrid, on ja compta amb un punt de venda al Mercado de San Miguel.

L’objectiu de la tercera generació dels Mas era garantir la subsistència de l’empresa familiar que va fundar l’avi de Jordi Mas fa 70 anys. “Ho hem aconseguit i hem tornat als orígens, la xarcuteria”, diu. La diversificació feta als 90, quan van obrir supermercats, va portar l’empresa al caire de l’abisme. Va arribar a tenir quatre establiments al Maresme (el Grup 80) però la irrupció dels gegants de la distribució va desencadenar una crisi que després d’una profunda reconversió ha quedat enrere.