RETWEETS

Mapes: del satèl·lit a l’autobús

En el meu pronòstic de fa un parell de diumenges sobre el que Apple presentaria a la seva convenció anual de desenvolupadors d’aplicacions em vaig equivocar donant per segur que l’empresa trauria una versió renovada d’Apple Maps, l’aplicació de mapes digitals per als seus Macs, iPhones i iPads. Cinc de les tretze empreses que Apple va comprar l’any passat són del sector de la cartografia, i segueix fitxant especialistes del ram.

Per això semblava cantat que aquesta vegada veuríem novetats, però no ha estat així. Els vaticanòlegs del sector Apple diuen que els treballs en els nous mapes continuen, però no han arribat a temps per a l’iOS 8 per conflictes polítics interns i la marxa de programadors insatisfets.

Les dades de localització són un element clau del negoci dels aparells mòbils. Més enllà dels mapes per saber on som i arribar allà on anem, determinen com fem servir els telèfons. La mateixa Apple reconeixia l’altre dia que al catàleg de l’Apple Store hi ha 680.000 aplicacions que fan servir la informació de posició. Molts dels 25 projectes finalistes del concurs mSchools d’aplis mòbils creades per estudiants catalans de quart d’ESO tenen en compte la ubicació de l’usuari.

I els rivals d’Apple no es queden pas quiets: Google acaba de comprar per 370 milions l’empresa d’imatges per satèl·lit Skybox Imaging i segueix refinant el seu Maps: la nova versió per a telèfons mòbils ens avisarà quan viatgem en transport públic moments abans d’arribar a la parada o estació més propera al nostre lloc de destí, per evitar passar-nos de llarg. I algunes aplicacions de navegació GPS ja són un univers específic amb jocs i concursos, com el que ha posat en marxa el servei de mapes Waze aquesta setmana, vinculat al Mundial del Brasil, en què et pots identificar com a seguidor d’una selecció nacional i anar buscant pilotes de futbol per la teva ruta. És la gamificació, una més de les paraulotes de moda.