MODA
Empreses 08/11/2015

MAM Originals: ha arribat l’hora de la fusta

El creador de les ulleres de fusta Palo s’obre camí ara amb rellotges íntegrament fabricats amb aquest mateix material

Marc Amat
2 min
MAM Originals:  ha arribat l’hora  de la fusta

Arribar a temps i respectar el medi ambient: aquests és un dels reptes que ha aconseguit solucionar la start-up catalana MAM Originals, especialitzada en el disseny i la distribució de rellotges de polsera fabricats íntegrament amb fusta reciclada. Són lleugers, resistents, precisos i no produeixen al·lèrgies. Per ara, el negoci els somriu i, de fet, l’ex director executiu de Desigual Manel Jadraque passarà a ser soci i mentor de MAM Originals.

Darrere de l’empresa hi ha Enoc Armengol, el mateix emprenedor que fa sis anys va crear les Palo, unes ulleres de fusta amb molt bona acollida en el mercat internacional. De fet, encara avui tenen una forta presència a Àustralia, el lloc des d’on Armengol va impulsar el projecte, ja que “no creia en el mercat espanyol”, confessa l’emprenedor. “Des d’un primer moment vaig tenir clar que havíem de vendre al món”, explica.

Arran de l’esclat mediàtic que van tenir als Estats Units -actrius com Halle Berry van lluir-les-, “les vendes de les ulleres a través d’internet van multiplicar-se per deu”, recorda l’emprenedor, de 31 anys. Aquest èxit va fer aparèixer altres empreses amb un concepte similar i Armengol va tenir clar que havia d’agafar un nou camí: era l’hora dels rellotges de fusta.

“Sempre he intentat trencar motlles”, afirma el cofundador de l’empresa i guanyador de diversos premis d’emprenedoria a escala internacional. “Els rellotges de fusta de MAM Originals són el resultat de l’experiència aconseguida amb les ulleres Palo”, afegeix l’emprenedor, que ara compagina els dos projectes.

Envoltat d’un equip de sis persones, Armengol va començar a comercialitzar els rellotges fa cinc mesos i a hores d’ara el catàleg de MAM Originals ja inclou fins a cinc col·leccions de diferents tipus de fusta, amb un preu d’entre 69 i 125 euros per unitat.

L’empresa d’Armengol té “l’objectiu d’assolir els 100.000 euros de facturació mensual”, una xifra que l’emprenedor considera “assumible” sense retocar l’estructura actual, per bé que encara ho tenen lluny. “És una xifra ambiciosa, però assumible”, considera Armengol. Tot i així, en aquests cinc mesos de vida ja han venut prop d’un miler de rellotges i preveuen que, en període nadalenc, la demanda es duplicarà.

Fruit de l’experiència que arrossega Enoc Armengol del negoci de les ulleres Palo, l’empresa catalana ha decidit canviar l’estratègia de comercialització dels rellotges de fusta. “Hem optat per plantejar un negoci enfocat un 90% en l’e-commerce i tan sols un 10% en punts de venda físics”.

De fet, aquest és un dels motius pels quals MAM Originals ha entrat a formar part de l’acceleradora de start-ups, especialitzada a assessorar projectes digitals i fundada per l’emprenedor Carlos Blanco, que ha invertit en prop de 35 companyies digitals des de l’any 2005. La participació en aquesta acceleradora ha dut l’ex director executiu de Desigual Manel Jadraque a mostrar interès pel projecte i a convertir-se en soci i mentor. Amb tot, l’empresa té beneficis des del mes d’agost i ja calculen que a finals d’any hi hauran invertit prop de 120.000 euros procedents de fons privats. Ara esperen “seguir pel bon camí i expandir-se al mercat nacional i internacional”. En aquest sentit, al mes de febrer MAM Originals ja té concertada una reunió amb diversos fons d’inversió per aixecar una ronda de finançament que els aporti un mínim de 200.000 euros.

stats