HOSTALERIA

Llaüt-bar: l’última incorporació a la moda dels ‘foodtrucks’

Blai Pera, impactat per les caravanes de menjar, ha trobat com costumitzar el concepte a la marinera

Blai Pera va estudiar publicitat, però per motius familiars les seves experiències professionals sempre han anat lligades al món del teatre. L’any 2010, però, va marxar sis mesos a Nova York per canviar d’aires i allà va descobrir els foodtrucks, les caravanes de menjar ambulant. “Te les trobaves a cada cantonada”, recorda. En tornar a Barcelona el Blai no va poder treure’s del cap la idea de muntar el seu propi foodtruck. “Era un concepte que encaixava molt bé amb el meu esperit firaire: he recorregut Catalunya de dalt a baix seguint els bolos de teatre”, explica. L’estiu passat, anant de Pals a Cadaqués, se li va ocórrer finalment una idea original per al foodtruck : el faria sobre un llaüt, l’embarcació típica de l’Empordà. Una setmana després, el Blai ja havia comprat un llaüt de segona mà i havia iniciat les reformes, en què va invertir un total de prop de 15.000 euros de la seva butxaca. L’emprenedor va presentar per primer cop el llaüt-bar al desembre a la Shopping Night de Barcelona, i des de llavors ha participat en altres festivals, com el Palo Alto Market i MercAntic, a Sant Cugat. Al llaüt s’hi poden degustar plats inspirats en la cuina empordanesa, com l’entrepà de calamarsons amb sofregit i el sushi amb anxoves de l’Escala. Pera calcula que per fer rendible el negoci ha de vendre entre 280 i 300 tiquets al dia, “depenent de la tarifa que facin pagar per participar en un festival”, diu, i no descarta que el model sigui escalable a altres zones de l’estat en un futur. Pera també ofereix l’opció de llogar el llaüt-bar per a casaments i festes privades.