RESTAURACIÓ
ELENA FREIXA

El Llagurt amb rodes

La cadena d’establiments de iogurts vol entrar aquest hivern als centres comercials per combatre l’estacionalitat del producte

El Llagurt                amb                           rodes / I.V Zoom

Íngrid Rahola i Glòria Salomó van tenir la idea de crear Llagurt en plena crisi, el 2010. Els ha anat tan bé que, tot i que fugen de fer estimacions sobre el creixement futur, la corba és tan sorprenent com eloqüent. En quatre anys, les botigues de Llagurt han elevat la facturació fins a situar-la al voltant del milió d’euros i les dues propietàries exploren oportunitats per expandir la xarxa, que ja supera els 25 punts de venda. Recentment han obert la primera botiga a la demarcació de Lleida i aviat confien a ficar un peu a Tarragona. “Volem seguir creixent, però no ens fixem una xifra d’obertures perquè depèn de les oportunitats que se’ns vagin plantejant”, explica Rahola a l’ARA.

Una estratègia que tenen clara, però, és l’entrada en centres comercials a partir d’aquest hivern. “És una manera de trencar en part l’estacionalitat”, afegeix l’Íngrid. Per posar un peu en aquests recintes i fer-ho a un cost més assequible del que sovint implica obrir un punt de venda (propi o franquiciat), han dissenyat una mena de botiga mòbil. Es tracta d’una iogurteria mòbil (amb rodes fins i tot) que pot posar-se a qualsevol racó del centre comercial i servir iogurt natural, batuts i iogurt gelat també a l’hivern, quan les vendes a la costa baixen considerablement. Aquestes iogurteries mòbils ja han trobat un primer ús en dos càmpings de la Costa Brava aquest estiu, segons explica Rahola. Un dels seus franquiciats ja ha demanat llogar una d’aquestes unitats mòbils per instal·lar-la al carrer durant els dies del Mercat de Música Viva de Vic. A Olot també l’han llogat per a un casament. “Hem vist que té moltíssima funcionalitat i que podem treure’n molt de profit”, diu Rahola.

El producte principal, el iogurt, és part del secret de l’èxit, segons expliquen les propietàries. Tota la primera matèria els arriba d’una granja ecològica catalana, la Selvatana, de Campllong. Es tracta d’un producte ecològic sobre el qual a Llagurt hi poden afegir tot tipus de topings (des de galetes fins a fruita fresca a trossets o melmelada). La llet per als batuts també arriba de tres granges diferents, totes a Catalunya. Aquesta condició, un producte de proximitat, limita l’expansió a fora perquè no hi hauria possibilitat d’abastar els punts de venda, però l’Íngrid i la Glòria no tenen pressa i veuen que Llagurt encara té molt camp per córrer a Catalunya.

Aquest any han obert 7 punts de venda i, dels 25 totals, vuit són de propietat i la resta franquícies. L’estratègia fins ara ha sigut buscar un local al carrer major de cada municipi o ben a prop. Un lloc clarament visible per temptar el client i desplegar tota la gamma de productes. L’acceptació és bona, en part perquè, tot i ser molts cops una compra de caprici, té l’afegitó de ser un producte “sa i de qualitat”, expliquen les impulsores.