L'imperi Cruyff

Nova botiga 'online'

Menys d'una dècada després de vendre els drets d'explotació al grup holandès Premium, la marca de roba i calçat de Johan Cruyff viu un dels millors moments de la seva història. L'ensenya va ser fundada pel mateix jugador el 1979, amb l'ajuda del dissenyador Emilio Lazzarinni, tot i que la seva activitat comercial va disminuir en els anys previs a la venda. Avui, però, la divisió de sabatilles tota sola factura més de 25 milions d'euros a tot el món, la major part dels quals al Regne Unit i a Holanda, i també a Espanya, on la facturació és de gairebé 3 milions d'euros, segons la companyia. La marca té un pla d'expansió a l'Estat que passa per obrir diversos punts de venda propis, que se sumaran als que té a Platja d'Aro i Barcelona. Es plantegen obertures a Tarragona, alguna més a Barcelona i probablement a Andorra i en alguna ciutat espanyola. La firma, que aquest estiu ha llançat per primer cop una línia completa de roba per a home, dona i també nen -que s'afegeix a la seva activitat principal, que són les vambes-, ha obert també la seva botiga online a l'Estat, Cruyffshop.es, aquest any.

Johan Cruyff té a més altres activitats empresarials i també filantròpiques. L'Institut dels Estudis de l'Esport Johan Cruyff, per exemple, amb seus a Barcelona, Mèxic, Amsterdam i Estocolm, ofereix programes de màster en gestió esportiva. L'exfutbolista té també una col·lecció de llibres autoeditada sobre la seva vida, i una fundació, a la qual destina part dels beneficis de les seves empreses, i que es dedica a integrar nens i nenes amb discapacitat a través de la pràctica de l'esport.