COMERÇ
-MARC AMAT

L’hospitalitat de l’hotel de luxe fa el salt al centre comercial

L’empresa propietària de La Roca Village busca diferenciar-se amb un model de negoci basat en el valor afegit

Escultura a la Roca Village Zoom

“No volem vendre simplement uns mitjons al client. Volem que aquest gaudeixi amb l’experiència de poder comprar-los”. Així és com Marco Nijhof, responsable de l’àrea d’hospitalitat i d’experiència de Value Retail -l’empresa propietària del centre comercial La Roca Village-, defineix la filosofia que pretén seguir el grup per “revolucionar el món del retail ”. Amb aquest objectiu, la companyia internacional propietària d’onze centres comercials entre Europa i la Xina buscarà diferenciar-se de la competència centrant el seu model de negoci en el valor afegit. “Volem que els nostres visitants tinguin els mateixos serveis que podrien trobar en un hotel de 5 estrelles”, remarca l’executiu.

“Fa 20 anys vam ser pioners en transformar el concepte de centre comercial en el de destí turístic de compres -recorda Nihjof-. Ara volem anar un pas més enllà”, assegura. És per aquest motiu que l’empresa ha tancat recentment un acord amb l’Ecole Hôtelière de Lausana -una de les més reputades del món- per formar el personal dels seus centres. Alhora la companyia ha començat a col·laborar també amb l’Escola Superior de Comerç i Distribució (Escodi) oferint un curs d’especialització per “desenvolupar el talent i professionalitzar el sector del comerç”, tal com asseguren des del grup. “Volem que el nostre personal pugui atendre amb totes les llengües i busquem potenciar els serveis personalitzats gratuïts: des de personal shoppers fins a donar l’opció de portar les compres dels visitants directament al seu cotxe”, exemplifica Nihjof.

“Fa 20 anys vam ser pioners en transformar el concepte de centre comercial en el de destí turístic de compres. Ara volem anar un pas més enllà”

Marco Nijhof - La Roca Village

“Evidentment, ho fem per guanyar diners”, admet l’executiu. Segons un estudi encarregat per la companyia a Esade, l’hospitalitat eleva el temps d’estança del visitant al centre comercial i multiplica la seva despesa per deu. D’aquesta manera, l’informe revela que un turista que visiti La Roca Village gastarà de mitjana 568 euros, lluny dels 54 que gastaria comprant al centre de Barcelona.

Per a Neus Soler, experta en màrqueting i investigació de mercats de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), l’aposta de Value Retail per incorporar l’hospitalitat i la personalització als centres és innovadora, si bé reconeix que es convertirà ràpidament en una tendència a l’alça. “Des dels anys 60 els centres comercials han canviat molt: ja no són simples espais on s’aglutinen diverses botigues i propostes d’oci -explica Soler-. Ara els consumidors -a banda de demanar poder adquirir els productes- reclamen que els donin un tracte personalitzat i una experiència diferent -argumenta-. Per comprar, ja tenim internet”, conclou.