PERFIL
VICENÇ MOLINÉ

Reid Hoffman: l'home més ben connectat del món

LinkedIn pot presumir d'haver sortit a borsa amb èxit. Reid Hoffman, el seu creador, dóna ara lliçons sobre emprenedoria

Reid Hoffman, fundador de LinkedIn / ANTHONY GARNER Zoom

En preguntar-li per la clau de l'èxit d'un emprenedor, Reid Hoffman va afirmar: "Un pas clau és adonar-se que les relacions personals són com aliances". I en això es basa el seu gran èxit empresarial, la xarxa social LinkedIn, amb més de 175 milions d'usuaris buscant contactes en l'àmbit professional.

Nascut a Stanford l'any 1967, Hoffman va estudiar a la universitat de la seva ciutat natal i va completar els seus estudis a Oxford, amb vista a iniciar una carrera acadèmica. Tot i això, assegura que la seva estada al Regne Unit li va servir per adonar-se que el futur passava per crear la seva pròpia empresa.

Va treballar uns anys a Apple i a Fujitsu per llançar-se finalment a l'emprenedoria dos anys després de l'esclat de la bombolla de les puntcom als Estats Units, l'any 2000. La seva primera creació va ser una web de contactes, SocialNet encara que en paral·lel va entrar en la direcció de PayPal.

Creador de LinkedIn

L'any 2002 va fundar LinkedIn i, potser per demostrar l'eficàcia dels contactes professionals que la seva xarxa social fomentava, va iniciar una cursa d'aventures empresarials gràcies a les plusvàlues obtingudes per la venda de PayPal a eBay i que el portarien a amassar una fortuna pròxima als 1.400 milions d'euros.

Segons el llibre The Facebook effect , Hoffman va ser qui va organitzar la reunió entre Mark Zuckerberg i Peter Thiel i que va acabar amb una inversió de 500.000 dòlars en la incipient xarxa social, la primera d'un inversor. Hoffman, de fet, n'hi va aportar una part. També va invertir a Zynga, Flickr, Digg i LastFM, entre moltes altres, a més de dirigir el fons d'inversió en tecnologia del grup Greyloch Partners.

Guru tecnològic

L'exitosa sortida a borsa de LinkedIn el mes de març passat l'ha convertit en un dels poquíssims emprenedors d'internet que no han punxat a l'hora de navegar pels mercats. Aquesta aura d'èxit l'ha portat a convertir-se en un escriptor i conferenciant sota el paper de guru emprenedor i business angel .