EL PERSONATGE
VICENÇ MOLINÉ

L'hereu que volia triomfar pel seu compte

El fill del fundador de Globalia combina l'activitat empresarial amb una vida privada de 'playboy'. Va impulsar una línia de baix cost començant amb PepeCar, una aposta personal

Tot i que pertany a un dels grans grups empresarials espanyols, Javier Hidalgo apareix més sovint a les pàgines de la premsa rosa que a les de color salmó dels diaris econòmics. El motiu és que la seva vida privada, lligada a grans festes i a models famoses, acostuma a eclipsar la seva trajectòria empresarial, que tot just arrenca després d'anys a l'ombra del seu pare, Juan José Hidalgo, propietari de Globalia.

Nascut a Salamanca el 1971, Javier Hidalgo va créixer en paral·lel a l'imperi del seu pare. Sorgit del transport d'emigrants a Suïssa, a hores d'ara és un conglomerat turístic que inclou Air Europa, Halcón Viajes i altres empreses, especialment del sector turístic. La fortuna del seu pare li va permetre estudiar als Estats Units, on es va especialitzar en direcció i administració d'empreses a la Universitat de Berkeley.

A la tornada va escalar ràpidament a les empreses familiars fins a arribar l'any 1999, amb 28 anys, a director general de Globalia. Tot i això, a diferència de les seves dues germanes, Javier Hidalgo no es va conformar a ser la mà dreta del seu pare i des de llavors ha intentat impulsar el seu propi conglomerat empresarial. El 2002 va llançar juntament amb l'empresari Miguel de Lucas el servei de lloguer de cotxes de baix cost PepeCar, una aposta personal però participada en un 85% per Globalia.

Grup empresarial propi

A partir de PepeCar, Javier Hidalgo va crear PepeWorld, un conglomerat que inclou una agència de viatges, l'operadora mòbil PepePhone i fins a sis marques més amb el mateix prefix i sovint inspirades en els gustos dels seus fundadors: paquets turístics per anar a fer esquí i submarinisme o fins i tot un servei de conductors que, amb el teu propi cotxe, et portaven a casa després de sortir de festa per evitar donar positiu als controls d'alcoholèmia.

Els mals resultats i el llast que suposava aquesta aventura per a la matriu Globalia van esquerdar la relació de Javier Hidalgo amb el seu pare, una relació que ell mateix ha qualificat de "visceral". El 2005, Juan José Hidalgo va arribar a afirmar que volia fer sortir l'empresa a borsa per preparar la seva successió i "fer Globalia menys dependent de la família".

En paral·lel, però, el jove empresari seguia ampliant la seva cartera d'empreses a partir d'una de les màximes del milionari britànic Richard Branson: "Si una cosa m'interessa, faig una empresa que s'hi dediqui". Així van néixer la marca de roba Melody Maker i l'agència de models View Management. Aquesta última, de fet, ha estat el trampolí a la fama de diverses models que serien en algun moment parella d'Hidalgo.

Dues cares

Amb cabells llargs, barba i ulleres de sol, té un estil informal que contrasta amb el vestit i la corbata que porta pels carrers de Madrid, on passa la majoria del temps tot i tenir la seu de Globalia a Mallorca. Quan s'acosta a les Illes, però, es dirigeix a Eivissa, on fonts pròximes a les seves empreses asseguren que és habitual de les discoteques de l'illa i que passa les vacances al seu iot amb famosos vestits amb samarreta i banyador. Amant de les corrides de toros, el setembre passat va organitzar un vol per a 300 amics seus per veure torejar José Tomás a Nimes.

Ara fa un any, Javier Hidalgo, que ha declinat col·laborar en aquest article, va fer un pas clau per abandonar la protecció paterna. Amb el seu amic Rosauro Varo, va comprar a mitges el 100% de PepePhone amb la intenció de donar-li un nou impuls. Aquesta vegada, sense el seu pare.