‘PORCA MISERIA’

L’estratègia de màrqueting d’Airbnb

Airbnb, estendard del món peer to peer, ja no és només una web d’allotjaments. Després de l’acord amb el Primavera Sound per ser proveïdor oficial del festival -acord trencat després per pressions de l’Ajuntament de Barcelona (recordem que el Primavera rep prop de 300.000 euros en subvencions de la ciutat i el Govern)-, m’ha sorprès el concurs que han anunciat per guanyar dues nits per dormir a la Casa Batlló el 3 i 4 de març.

Imagino l’emprenyament dels responsables del consistori barceloní, que veuen com li surt per un altre forat el que havien tapat a corre-cuita, però és molt interessant veure com aquesta plataforma s’està convertint en una potent eina de màrqueting: és molt més cool, efectivament, un acord amb Airbnb que, per exemple, amb aquells carques dels hotels Melià. Les possibilitats són infinites, fins i tot... en política. M’imagino Mariano Rajoy llogant una habitació a la Moncloa per captar un electorat que se li escapa. Una mena d’ El convidat, però al revés. Ara: lavabo compartit no, sisplau.