TRANSPORT
FRANC MARIN-CAMP

L’estratègia d’Aparca&Go per triplicar les vendes

Després de plantar cara a Aena, l’‘start-up’ ha adquirit ParkedInside, inventora d’una aplicació per reservar places d’aparcament

Trencar el monopoli. Aquesta era la intenció de Jaime Escamilla quan va fundar la companyia Aparca&Go l’any 2009. Llavors, però, s’anomenava Aparcaivola i havia nascut com una alternativa privada als aparcaments gestionats per Aena, amb uns preus més baixos que els que oferia l’empresa pública a l’aeroport del Prat. Més tard s’hi van afegir places d’aparcament a les estacions de Sants i Atocha i a l’aeroport de Barajas, fins a convertir aquesta petita start-up en una empresa amb 60 treballadors i 4 milions de facturació el 2013. L’última fita és l’adquisició de ParkedInside, una jove companyia que ha desenvolupat una aplicació mòbil per reservar places d’aparcament.

Escamilla va pagar 50.000 euros per la tecnològica -una xifra igual a la inversió que els seus creadors havien fet per fundar-la- i en va assumir també la mitja dotzena de treballadors que formaven la plantilla. “Si en els tres anys vinents compleixen amb el pla de negoci, es convertiran en socis de ple dret d’Aparca&Go”, assegura l’empresari.

L’aplicació indica a l’usuari les places lliures que hi ha al seu voltant i, a diferència del que passa amb altres sistemes de pagament com el Teletac, dóna informació sobre el preu per hora abans d’aparcar. El cobrament es fa a través d’un codi QR i el conductor té l’opció de descarregar-se la factura. Les tarifes d’Aparca&Go són un 20% més baixes que les que ofereixen els aparcaments privats de la ciutat, assegura Escamilla, un descompte que pot arribar a ser de fins al 40%.

L’expansió de l’empresa va començar el 2011, quan la companyia va rebre una inversió de BCN Business Angels. Aparca&Go, que de moment circumscriu el seu creixement a Barcelona i Madrid, compta amb 80 aparcaments (que són equivalents a 1.000 places) a la capital catalana, una xifra que confia ampliar fins als 120 aparcaments els pròxims mesos a través de col·laboracions amb pàrquings privats. A Madrid, Aparca&Go hi té 50 aparcaments més. La conquesta de nous espais en aquestes dues ciutats ha de permetre a l’empresa aconseguir, segons Escamilla, els 12 milions d’euros de facturació el 2016.