COMERÇ
JÚLIA MANRESA

L’apli que et troba el preu més barat de qualsevol producte

Radarprice converteix l’‘smartphone’ en un escàner de preus que mostra els portals web i els comerços on aquell producte és més econòmic

L’apli que et troba el preu més barat de qualsevol producte Zoom

Anar a la botiga, emprovar-se les sabates i, després, buscar-les per internet més barates és una estratègia cada vegada més estesa, sobretot entre els ja famosos millenials, aquells nascuts després del 1980. De vegades, fins i tot, es consulta el mòbil dins el mateix establiment per veure on surt més a compte. Daniel Rodríguez va adonar-se d’aquesta dinàmica ara fa un any i va convertir-la en una aplicació de mòbil. Radarprice converteix la càmera del smartphone en un escàner que, a través del codi de barres d’un producte determinat, mostra les webs que també el venen i en compara els preus.

“Salvant les distàncies, Radarprice vol ser una mena de Google i Wikipedia alhora, però de preus”, explica Daniel Rodríguez. Radarprice funciona a tot Espanya des del setembre i aquesta setmana va superar els 150.000 usuaris. Ara estan enmig d’una ampliació de capital que busca aconseguir 200.000 euros per consolidar l’aplicació a Espanya i fer el salt a l’Amèrica Llatina i Portugal. Rodríguez descarta anar a qualsevol altre país europeu, on creu que “liderar el mercat pot ser molt complicat”. “En canvi -afegeix-, a l’Amèrica Llatina hi ha moltes més possibilitats de poder convertir-nos en el primer comparador de preus”.

Radarpice només compara preus de comerços que venen per internet. A més d’agregar tota l’oferta en línia, aquesta aplicació també inclou els catàlegs de botigues físiques que tenen la seva pròpia pàgina web, com podria ser, per exemple, l’Fnac. A més, però, també volen convertir-se en una oportunitat per al petit comerç que pretén digitalitzar-se. Radarpice permet que establiments sense pàgina web pengin la seva oferta a l’aplicació i, així, apareguin al catàleg de resultats quan es fa la cerca d’un producte.

¿I com guanya diners aquesta aplicació? La descàrrega és gratuïta i, de fet, l’objectiu de Rodríguez és que es viralitzi al màxim. A més, Radarprice tampoc cobra als comerços per aparèixer a l’agregador i no accepta publicitat de certs comerços que vulguin posicionar-se millor, perquè el rànquing s’estableix per preus. Tampoc cobren cap comissió per venda, perquè l’apli redirigeix directament a la plataforma pròpia del comerç. El model de negoci de Radarprice és similar al de Google: l’aplicació ofereix la possibilitat de publicar-hi publicitat segmentada, però per preu. És a dir, que si un usuari ha fet una cerca que té l’objectiu de trobar un telèfon mòbil low-cost, per exemple, li apareixerà publicitat d’altres models de mòbil de preus similars.

Però la informació sobre què busquen i què interessa als consumidors és encara més valuosa. Radarprice pot saber què és el que més es busca durant un mes i quines són les franges d’edat més interessades, per exemple. Unes dades que poden ser molt útils perquè les empreses puguin fer rebaixes quan detectin que s’intensifica l’interès per algun tipus de producte. Per això, aquesta aplicació ja ha rebut l’interès d’algunes consultores per vendre les seves dades, sempre anonimitzades, i convertir-les en estudis de mercat.