TECNOLOGIA
ARA

Justícia al parquet

Imatge de la web de l'empresa Linkedin / ARA Zoom

Les noves empreses d'internet que han sortit a la borsa en l'últim any han tingut comportaments desiguals. Linkedin ha pujat un 150% des de l'estrena, Groupon ha perdut un 37%, Pandora ha caigut el 31% i Zynga ha retrocedit un 14%. Tenen un model de negoci diferent, però el denominador comú és cap obtenia beneficis en sortir al parquet. Ara només una en té (Linkedin) i curiosament també és la que més puja a la borsa. A la llarga, el mercat acaba fent justícia.

El paper dels col·locadors

Els dies previs a la sortida a la borsa de Facebook els bancs col·locadors filtraven que la demanda d'inversors institucionals superava l'oferta. Pot ser veritat, però cal dubtar-ne. Al col·locador i a l'entitat que compra en el tram institucional els interessa que el valor aguanti els primers dies per generar demanda minorista. Atents a qualsevol desinversió forta (venda) per part d'una d'aquestes entitats o accionistes de referència.