Joan Gallego i Jordi Mercader: “En el món digital és millor esperar tenir un pressupost alt que pagar per vendre”

Emprenedors. Fundadors de tuandco

Joan Gallego i Jordi Mercader:  “En el món digital és millor esperar tenir un pressupost alt que pagar per vendre” / CÈLIA ATSET Zoom

Tuandco és una plataforma online dedicada a articles de reforma, millora i manteniment de la llar.

¿Què els va moure a obrir un negoci d’internet en un sector tan tradicional?

Joan Gallego: Jo portava dotze anys dirigint una empresa familiar dedicada a la distribució de materials per a instal·lacions i reformes. Vam haver de tancar i va ser una experiència dura. Els acomiadaments no agraden a ningú. I llavors vaig tenir clar que no volia haver de tornar a buscar feina. La meva idea era muntar un negoci relacionat amb el sector de les reformes i el bricolatge, sí, però que fos a internet.

A vegades de les experiències dures se n’aprèn...

J.G.: Sí, tot i que a vegades el patiment està sobrevalorat! Vaig aprendre que a la nova empresa volia controlar l’endeutament financer i mantenir la mínima estructura possible i també seleccionar bé qui formaria part de l’equip. I una e-commerce té l’avantatge que requereix una inversió inicial baixa i que els clients paguen al comptat. Té menys risc financer! Vaig observar mercats més madurs, com els EUA i el Regne Unit, i vaig buscar models que em servissin de referents. En paral·lel, vaig veure que necessitava algú amb experiència comercial i executiva, i vaig contactar amb un exempleat de l’empresa, Jordi Mercader, a qui jo mateix m’havia vist obligat a acomiadar! El Jordi ja havia trobat una nova feina, però el vaig engrescar. L’octubre del 2013 vam constituir l’empresa i junts vam fer una inversió inicial de 10.000 euros. El febrer següent vam obtenir un crèdit de 100.000 euros de l’ICF i al juny vam aixecar 100.000 euros més en una primera ronda d’inversió. Ara estem a punt de tancar una segona ronda.

Com van convèncer els inversors?

J.G.: Teníem unes mètriques inicials convincents i unes dades objectives per demostrar que hi havia una oportunitat de mercat. Fent cerques al Google vèiem que hi havia una demanda no satisfeta d’aquest tipus de productes, com sanitaris o calderes, o que no es venien en el canal online adequat.

Ara ja tenen més de 17.000 articles al catàleg. ¿Quina categoria creix més?

J.G.: Els que vam començar a vendre primer: articles per al bany, piscina, calefacció... Tenim unes 50.000 visites mensuals a la web i el nostre objectiu és arribar als 650.000 euros de facturació anual. Volem ajudar el client a millorar casa seva, oferint-li bons articles i bons consells sobre com fer el manteniment i les reformes ell mateix.

Jordi Mercader: La gent es fixa principalment en el preu. Recomanem que es fixin en l’estalvi energètic que volen obtenir. Si la casa és a quatre vents potser et surt més a compte una caldera de gasoil o de biomassa que tenir gas. En canvi, en un pis és més aconsellable una caldera de condensació, que reaprofita la temperatura dels gasos que emet a l’exterior.

El 2014 Tuandco va ser seleccionada per accedir a Connector, l’acceleradora de Carlos Blanco. ¿De què ha servit?

J.M.: Ens va ajudar a donar visibilitat al projecte, a treballar el model de negoci i evitar alguns errors típics. Per exemple, nosaltres veníem del sector tradicional i teníem la idea de pagar per vendre des del principi. Ells són experts en negoci digital. Ens van fer entendre que pagar per vendre quan tens poc pressupost per publicitat no és gaire recomanable. Val més esperar a tenir un pressupost més elevat per obtenir un millor resultat.