A. RODÉS

Quatre emprenedores a contra corrent

Ana Izquierdo, Inveready First Capital

Izquierdo va treballar durant una dècada a Hewlett Packard i el 2010 va decidir que volia emprendre. Ara ja ha creat dues start-ups i és fundadora d'Inveready, un fons d'inversió enfocat a les TIC. Un 90% de les propostes que li arriben són d'homes. "Per promoure l'emprenedoria femenina cal donar visibilitat a les emprenedores d'èxit", diu Izquierdo, responsable de la xarxa d'emprenedores Ellas 2.0 a Barcelona.

Eva i Maria Martín, Tiendeo

El 2010, les bessones Martín, enginyeres industrials, s'associen amb un amic per fundar Tiendeo, una aplicació que aglutina catàlegs i ofertes al mòbil. Creuen que la principal dificultat com a dones emprenedores són els estigmes culturals: "Als nostres pares no els va fer gràcia que deixéssim una feina estable per muntar una start-up . Haurien preferit que fóssim mestres i forméssim una família".

Clara Martín, Cirkana

Enginyera industrial i amant de les TIC, Martín és la impulsora de Cirkana, una aplicació per a mòbils que permet crear rutes interactives per la ciutat. Segons Martín, en el món dels emprenedors preval l'esperit de col·laboració, però entre les dones cal reforçar encara més aquests llaços: "Els homes utilitzen un llenguatge més fred, i això ens pot donar la impressió que no hi podem accedir".

Bea Cardona, Tripku

Enginyera multimèdia, Cardona, de 32 anys, és cofundadora de Tripku.com, un portal de viatges personalitzats per internet. El govern xilè ha dotat el projecte amb 40.000 dòlars i l'oportunitat de treballar en una incubadora de start-ups a Santiago de Xile. "Lamentablement -diu- una dona emprenedora encara no té la mateixa credibilitat que un home davant d'un grup d'inversors. Per això és tan important fer networking i ajudar-nos".