T.G.

IdeaFoster: l’anàlisi per acostar un projecte a la realitat

Transformar propòsits en projectes. És la filosofia que s’amaga darrere d’IdeaFoster, una empresa que té com a objectiu ajudar tots els emprenedors, pimes i fins i tot grans empreses a desenvolupar un projecte des que es concep fins al final. Hi ha persones que tenen una idea relacionada amb el sector tecnològic, però que no saben com portar-la a la pràctica...

Aquesta és una situació perfecta per a IdeaFoster, un projecte liderat per Pau Garcia-Milà, cofundador d’EyeOs i de la xarxa social Bananity, i que també compta amb el suport d’ING Direct. La plataforma té com a principal objectiu que cap d’aquestes idees que semblen impossibles s’acabi perdent. Pot semblar un detall, però al capdavall IdeaFoster és una materialitzadora de projectes destinada a persones amb enginy més que a emprenedors.

D’aquesta manera, el funcionament és senzill. El client arriba amb una idea de base tecnològica i els analistes d’IdeaFoster s’encarreguen de dirigir l’execució de principi a fi, a partir de la contractació de les millors start-ups de cada ciutat. Com si fos un sistema claus en mà. La desena d’analistes d’IdeaFoster seran els encarregats de determinar quins serveis necessita el projecte plantejat. A partir d’aquí, buscaran el que es necessita entre la quarantena de companyies proveïdores en matèria de màrqueting i disseny, per exemple.

A més, el client i el proveïdor s’alliberen del seguiment, del control i de la gestió del projecte fins que s’aconsegueix portar-lo a terme, amb l’estalvi de temps que suposa, tot i que segueixen prenent les decisions importants.

Concepte transversal

L’abast de la iniciativa és molt transversal, i els destinataris són des d’empreses que volen materialitzar idees des dels departaments d’innovació o màrqueting fins a pimes que necessiten ajuda per acabar de desenvolupar un projecte i es plantegen externalitzar aquest procés, passant per persones que tenen una idea i els agradaria dedicar-s’hi plenament, tot i que en aquell moment no troben el temps per fer-ho.

Pel que fa al proveïdor, la intenció d’IdeaFoster no és promocionar que s’emporti el projecte qui sigui més barat. Serà l’analista qui determinarà el proveïdor que s’adapta millor a cada projecte. Això vol dir que es demanarà un sol pressupost per servei prestat.

Una de les característiques més diferenciadores de la iniciativa és la internacionalització. IdeaFoster neix amb oficines a Barcelona, a Madrid i a Mèxic, i preveu instal·lar-ne de noves a l’Amèrica Llatina. Aquesta voluntat de créixer a l’estranger permetrà potenciar el treball conjunt dels clients i els proveïdors de diferents països, amb l’avantatge de mantenir el control i el contacte amb la idea plantejada. En aquest sentit, es pot donar el cas que un projecte realitzat a Espanya demani serveis d’empreses locals i de companyies de Guadalajara (Mèxic), per concretar un altre exemple.

Projectes perduts

En tot aquest procés de materialització de l’estratègia d’implementació del concepte, el professor associat de l’Executive Master d’Esade en negocis digitals Pau García-Milà ha detectat que molts projectes de negoci es perden en la idea original pel temor de la còpia, el desconeixement del mercat i la falta de contacte amb els proveïdors. García-Milà va veure la possibilitat de crear IdeaFoster per acabar amb aquestes tres problemàtiques, i amb la intenció final d’afegir el màxim de valor a les idees plantejades.

Per la seva banda, el director general de l’àrea de negocis de l’entitat financera holandesa ING Direct, Miguel San Pablo, remarca que al banc estan “encantats de poder acompanyar IdeaFoster des del moment del seu naixement”, perquè els sembla “que és la plataforma ideal per materialitzar projectes empresarials” i consideren que encaixa perfectament amb la seva “filosofia”.