FINANCES
BLANCA PALACIÁN I MILLÁN VÁZQUEZ

Google en màxims històrics

Google ha marcat aquesta setmana nous màxims per sobre dels 850 dòlars per acció, és a dir, s'ha situat per sobre dels gairebé 650 euros per primera vegada en la història. El gegant tecnològic va començar a cotitzar al Nasdaq l'agost del 2004 a un preu de 85 dòlars per acció, la qual cosa implica una revaloració del 843% en els gairebé nou anys que fa que és al parquet.

Aquests resultats no són estranys per als inversors, ja que el mes d'abril passat la companyia va presentar uns resultats que deixaven el benefici de l'empresa en els 3.346 milions de dòlars en el primer trimestre del 2013, una xifra que suposa un 15,7% més que en el mateix període l'any passat. I és que encara que els resultats disten molt de mostrar increments com els d'un any enrere, quan el benefici net de la companyia va avançar un 60,7% interanual, l'empresa segueix invertint en els seus productes per millorar i facilitar la vida a milions de persones a tot el món.

L'empresa ha demostrat al mercat la fortalesa del seu lideratge en el sector de les recerques i la seva expansió als dispositius mòbils a través d'Android.

Arribar a la històrica cota dels 800 dòlars per acció, però, li ha costat a Google més de cinc anys, després que l'octubre del 2007 les seves accions arribessin als 700 dòlars. Si haguessin mantingut els seus plans originals, Google no hauria aconseguit aquesta marca en diversos anys. La companyia nord-americana va arribar a plantejar fer un split de les seves accions, és a dir, dividir a la meitat el preu dels títols en circulació i, alhora, duplicar el nombre d'accions, amb l'objectiu d'impulsar la seva negociació, cosa que finalment va decidir no tirar endavant.

A hores d'ara, la gran pregunta és si Google serà capaç de preservar en el temps aquest nivell de creixement, vista l'enorme dependència del seu negoci com a cercador d'internet. Segons els resultats presentats en el primer trimestre d'aquest any, més del 90% dels ingressos de Google provenen dels anunciants que paguen perquè les seves webs apareguin al costat dels resultats de les cerques que realitzen els usuaris.

El gegant d'internet ha de ser capaç de seguir mantenint aquestes bones xifres com a cercador, i també d'explotar altres vessants del seu negoci, com ara pàgines web de propietat de Google o altres xarxes associades al mateix que també presenten un bon creixement dels seus ingressos, del voltant del 20%.

Sembla, doncs, que Google segueix mostrant robustesa dins de la indústria. Actualment la companyia domina les cerques web i la publicitat en línia, i això hauria de seguir reflectint-se en la seva cotització, tal com ha mostrat fins al moment.

Analista de borsa