Empreses 19/01/2014

Google envaeix les llars

Blanca Palacián I Millán Vázquez
2 min

Google, que domina gran part del mercat a internet, ha estat intentant expandir-se més enllà dels ordinadors i els telèfons, i aquesta setmana ho ha aconseguit. El gegant tecnològic ha anunciat l'adquisició de Nest Labs, fabricant de dispositius domèstics intel·ligents, per 3.200 milions de dòlars.

Nest Labs es va donar a conèixer el 2011 amb el llançament d'un modern termòstat d'instal·lació fàcil que es pot controlar des del telèfon, i va ser seguit posteriorment per un detector de fum. Nest va ser fundada per Tony Fadell i Matt Rogers, membres dels equips que van construir l'iPhone i l'iPod d'Apple. Des de Nest es va confirmar que els seus aparells continuaran operant de manera independent amb la seva pròpia marca i mantindran la compatibilitat amb les tauletes i telèfons d'Apple, rival de l'ecosistema Android de Google, i que no hi haurà canvis substancials per als seus clients.

Així, amb el suport de Google, l'empresa que va crear Fadell estarà més ben posicionada per fabricar dispositius que facin la vida més fàcil a casa i que tinguin un impacte positiu al món. La multimilionària operació, que es tancarà en els pròxims mesos i que es pagarà en efectiu, integrarà Nest Labs en l'estructura de Google, tot i que la companyia seguirà tenint la seva pròpia identitat de marca i continuarà sent dirigida per Fadell.

Les empreses d'internet estan competint per ser la porta d'entrada a través de la qual la gent viu cada aspecte de les seves vides, ja sigui la recerca, la socialització, la lectura, anar de compres o dormir. Google, guanyant visibilitat en els hàbits de les persones més enllà de les computadores i els telèfons -ja sigui veient televisió, utilitzant Chromecast, sortint a caminar amb Google Glass o dirigint a casa l'ús de productes Nest-, proporcionarà una imatge més completa als usuaris.

A Google li agrada saber tot el possible sobre nosaltres, així que els dispositius que estan monitoritzant el que està passant a les nostres llars és una altra excel·lent manera per aconseguir aquesta informació.

A través d'aquesta adquisició, Google es podria veure revaloritzada a l'alça a mitjà termini. La tecnològica va sortir a borsa el 19 d'agost del 2004, gairebé sis anys més tard que es fundés en un garatge de Silicon Valley, i ho va fer oferint més de 19 milions d'accions, a un preu de 85 dòlars l'acció. A data d'avui, gairebé deu anys mes tard, l'envergadura és bastant més gran.

Un cop absorbida Nest Labs, amb el cercador com a principal actiu i la publicitat com a principal model de negoci, Google consolida la seva situació envejable, amb una acció que cotitza a casi 1.150 dòlars, més d'un 1.250% més des que va sortir a borsa.

stats