APLICACIONS
DANI SÁNCHEZ UGART

Google contra Google: una insòlita guerra causada pel cotxe robot

La companyia del cercador planeja respondre als plans d’Uber llançant una nova plataforma de taxistes amateurs

Google contra Google: una insòlita guerra causada  pel cotxe robot / EDMON DE HARO Zoom

LA TOTPODEROSA GOOGLE ha donat un cop de puny sobre la taula. Concretament sobre la taula del consell d’administració de la companyia de transports Uber, on fins ara ha tingut un conseller gràcies a la important participació que hi tenia. L’empresa del cercador prepara una aplicació de taxistes amateurs que entri en competència directa amb Uber, en què va abocar 258 milions d’euros l’agost del 2013, segons ha informat aquesta setmana Bloomberg. El moviment s’ha entès en el sector com una resposta al fet que Uber, al seu torn, estava investigant en el terreny dels cotxes sense conductors, en el qual els enginyers de Google X, el laboratori d’idees semisecret de Google, tenen molts esforços abocats. De fet, les dues notícies van aparèixer als mitjans especialitzats dels EUA el mateix dia. I Uber va confirmar al seu blog que, efectivament, està treballant en el desenvolupament del cotxe autònom, juntament amb investigadors de la Universitat Carnegie Mellon.

Sembla, doncs, que els ganivets volen a Silicon Valley. Ara la pregunta és quina companyia té més números de resultar ferida: ¿Uber, la start-up més valuosa del món (41.000 milions de dòlars) i que ha aixecat recentment 4.000 milions entre capital i deute, o Google, que factura cada any 15 vegades aquesta quantitat? Un trencament amb Google tindria conseqüències rellevants per a Uber. La seva aplicació fa servir els mapes de la companyia fundada per Larry Page, i es veuria obligada a buscar una alternativa a corre-cuita. Hi ha opcions, tot i que caldria un procés de transició cap a competidors com els mapes d’Apple i els d’AOL MapQuest, considerats inferiors en prestacions.

D’altra banda, Google, que va posar 258 milions d’euros a Uber a través de Google Ventures el 2013, i que ha subscrit diverses rondes de finançament més tard, és un molt bon soci financer per a Uber, tot i que la capacitat de la companyia per aixecar capital s’ha demostrat fins ara molt elevada i no sembla que la retirada de Google li hagi de suposar grans problemes. El que sí que pot suposar una amenaça és el producte que pugui fer Google. Amb una capacitat enorme per invertir-hi capital i un equip expert en llançaments, Google té la marca i la capacitat per fer créixer el seu producte molt ràpidament.

Sí que sembla clar qui serà la primera víctima de tot plegat: David Drummond, cap de l’àrea legal de Google i que era també conseller d’Uber. Molt probablement haurà d’abandonar el seu lloc al consell perquè els ulls del cercador s’han convertit en incòmodes. I el polèmic conseller delegat d’Uber, Travis Kalanick, és conegut per combatre les amenaces per totes les vies -fins i tot de legalitat dubtosa-. ¿Li tremolarà el pols contra Google?