A FONS
Empreses 06/01/2013

Gafapastes, urbanites, especialitzats i modernets

'Jot Down' (15 euros), 'Panenka' (5 euros), 'Líbero' (5 euros), 'Yorokobu' (5 euros)

Emprenem
1 min
Gafapastes Urbanites  Especialització
 Modernets

Gafapastes

'Jot Down' (15 euros)

Què uneix un informàtic, un politòleg i un advocat a l'hora de muntar una revista? "La necessitat de llegir tot el que ens agrada en un mateix mitjà", respon Carles Foguet, un dels sis socis de Jot Down , revista trimestral de cultura general, que va arribar a les llibreries al juny després de néixer a internet un any abans. Ja n'han fet dues edicions, amb tirades dobles de 10.000 exemplars. Cobreixen despeses i ja tenen 18 persones en plantilla.

Urbanites

'Panenka' (5 euros)

L'objectiu d'aquesta revista de disseny acurat és utilitzar el futbol com a ganxo per parlar d'altres realitats. Tenen un públic molt definit -entre 30 i 40 anys, urbanita i de nivell cultural i econòmic mitjà-alt- i això els ha permès atreure publicitat de marques com BMW. Apostant per les cobertes artístiques i reportatges a fons volen consolidar-se com a revista col·leccionable.

Especialització

'Líbero' (5 euros)

El diari Público va tancar les portes a finals del 2011, però dos dels seus ex-redactors encara creuen en el futur del paper. Són Óscar Abou-Kassem i Diego Barcala, fundadors de Líbero , una revista trimestral especialitzada en periodisme esportiu. Es dirigeixen a un públic de nivell cultural alt i que li agradi el futbol. Va sortir el juny del 2012 i per a la segona edició de tardor n'han fet una tirada de 17.000 exemplars.

Modernets

'Yorokobu' (5 euros)

Yorokobu és una revista mensual de tendències nascuda el 2009 a Madrid. Els quatre socis volien una revista amb els temes que ells creguessin interessants, com l'ecologia, el disseny i l'urbanisme. La revista ha passat d'una tirada de 4.000 exemplars als 30.000 actuals. Es finança gràcies a altres projectes de col·laboració del grup, com l'edició de les revistes de Vueling i Hotels Rius.

stats