A FONS
EMPRENEM

Gafapastes, urbanites, especialitzats i modernets

'Jot Down' (15 euros), 'Panenka' (5 euros), 'Líbero' (5 euros), 'Yorokobu' (5 euros)

Yorokobu és una revista mensual Zoom

Gafapastes
'Jot Down' (15 euros)

Què uneix un informàtic, un politòleg i un advocat a l'hora de muntar una revista? "La necessitat de llegir tot el que ens agrada en un mateix mitjà", respon Carles Foguet, un dels sis socis de Jot Down , revista trimestral de cultura general, que va arribar a les llibreries al juny després de néixer a internet un any abans. Ja n'han fet dues edicions, amb tirades dobles de 10.000 exemplars. Cobreixen despeses i ja tenen 18 persones en plantilla.

Urbanites
'Panenka' (5 euros)

L'objectiu d'aquesta revista de disseny acurat és utilitzar el futbol com a ganxo per parlar d'altres realitats. Tenen un públic molt definit -entre 30 i 40 anys, urbanita i de nivell cultural i econòmic mitjà-alt- i això els ha permès atreure publicitat de marques com BMW. Apostant per les cobertes artístiques i reportatges a fons volen consolidar-se com a revista col·leccionable.

Especialització
'Líbero' (5 euros)

El diari Público va tancar les portes a finals del 2011, però dos dels seus ex-redactors encara creuen en el futur del paper. Són Óscar Abou-Kassem i Diego Barcala, fundadors de Líbero , una revista trimestral especialitzada en periodisme esportiu. Es dirigeixen a un públic de nivell cultural alt i que li agradi el futbol. Va sortir el juny del 2012 i per a la segona edició de tardor n'han fet una tirada de 17.000 exemplars.

Modernets
'Yorokobu' (5 euros)

Yorokobu és una revista mensual de tendències nascuda el 2009 a Madrid. Els quatre socis volien una revista amb els temes que ells creguessin interessants, com l'ecologia, el disseny i l'urbanisme. La revista ha passat d'una tirada de 4.000 exemplars als 30.000 actuals. Es finança gràcies a altres projectes de col·laboració del grup, com l'edició de les revistes de Vueling i Hotels Rius.