Empreses 12/01/2014

Francesc Arbiol: "Cal treballar la imatge corporativa per atreure el talent"

i
Andrea Rodés
3 min

Segons el seu perfil a Linkedin, Francesc Arbiol es va llicenciar en psicologia per la UAB i després va estudiar vendes i màrqueting a l'escola de negocis Eada. Té més de 20 anys d'experiència comercial en empreses del sector informàtic, com Oracle i Veeva, i des de l'octubre del 2012 és el director de Linkedin Espanya, una feina que consisteix a "ajudar les empreses a connectar el talent amb l'oportunitat en una escala massiva", detalla en el seu perfil. Fundada el 2002 per cinc emprenedors dels EUA, Linkedin és avui la primera xarxa de professionals i empreses del món, amb prop de 260 milions d'usuaris per tot el planeta. Disponible en 20 idiomes, el tercer trimestre del 2013 va facturar 393 milions de dòlars (288 milions d'euros), un 56% més que en el mateix període de l'any anterior. El març del 2012 va obrir oficines a Madrid i i ja compta amb més de 5 milions d'usuaris a tot l'Estat.

Linkedin arriba a Espanya en un moment en què l'atur supera el 26% i les empreses no contracten. ¿Pot ajudar a trobar feina tenir un perfil a la vostra xarxa?

La nostra missió és posar professionals en contacte per trobar oportunitats

de negoci, no només una feina. És una xarxa que fa

més fàcil trobar empreses que et puguin interessar per al teu negoci o per treballar-hi. A Espanya la penetració d'usuaris és de les més grans d'Europa.

Prop de 30 milions d'usuaris de Linkedin són estudiants o acabats de llicenciar de tot el món que no paguen per estar a la xarxa. Com guanyeu diners?

El model de negoci està molt diversificat. Bàsicament oferim serveis de gestió de talent a les empreses que en són membres. Això vol dir ajudar-les a aconseguir que els millors professionals vulguin treballar per a tu. Per això cal treballar la imatge corporativa, la marca de talent, ja que és el que fa que un professional vulgui entrar-hi i s'hi quedi. Amb Linkedin ho poden fer, ja que permet enviar missatges personalitzats. Per exemple, si una companyia farmacèutica obre un nou centre tecnològic, necessitarà contractar informàtics. Li caldrà atreure perfils d'informàtic cap al sector farmacèutic. Linkedin ajuda a fluctuar el talent cap a altres sectors.

Però en època de crisi les empreses no contracten...

El més crític en aquests moments és aconseguir retenir el talent. I,

sobretot, treballar una marca per poder atreure els millors. La competència pel talent és molt forta.

Quins sectors estan més presents a Linkedin?

Les tecnològiques sempre han estat first-adopters, però hi ha empreses de tot tipus.N'hi ha que cotitzen a la borsa i també moltes start-ups, autònoms, comercials i gent de vendes buscant noves oportunitats de negoci. Linkedin és una xarxa mundial perquè els professionals siguin més productius i eficients. Per als emprenedors que busquen talent jove som un instrument fonamental, perquè quan tens una start-up no ets conegut. Has de començar a generar marca, contingut, perquè la gent vulgui treballar amb tu.

¿Amb Linkedin ja no fan falta les consultores de recursos humans?

Els millors clients de Linkedin són les consultores. Però ara aquestes ja no

són tan rellevants per la seva base de dades de professionals: amb nosaltres tenen una base de dades viva i molt més actualitzada. Els consultors seguiran assessorant les empreses a detectar i millorar les posicions que estan buscant. Entendre la cultura corporativa és el que sempre han fet molt bé.

Ja no ens cal un CV?

Un currículum és un tros de paper, mentre que Linkedin és un document viu i una eina d'empoderament a l'hora de mostrar-te com a professional. Et permet escollir i destacar el valor que vols aportar a una companyia, siguis cuiner o enginyer, sense estar condicionat pel que hagis estudiat. A més, Linkedin no et deixa fer una cerca per paràmetres com sexe o edat, només per aptituds. Això ajuda a una contractació més transparent.

stats