EMPRENEM
Empreses 20/10/2013

Fidelitat

i
Pau Garcia-milà
1 min

BarcelonaLa fidelitat en les relacions és el que tothom escriuria en una llista amb els cinc trets que el defineixen, tot i que molt pocs s'atrevirien a repetir-ho davant d'un polígraf. I si parlem específicament de la fidelitat en les relacions empresarials, la cosa canvia: directament, ens declarem infidels.

Si una empresa nova ens ven alguna cosa que ja fa uns anys que paguem a una altra empresa, i ho fa un cèntim més barat, molts ens ho miraríem. Si ho fa un euro més barat, ens ho plantejaríem. Si ho fa 1.000 euros més barat, són pocs els que mantindrien la fidelitat. Però són pocs els que es preguntarien per què el nou producte és un cèntim, un euro, 100 euros o 10.000 euros més barat. Optimització de processos? Fabricar fora i rebaixar costos? O rebaixar qualitat? Pot ser per qualsevol de les tres opcions.

Avui en dia per a una empresa només hi ha dues zones on les possibilitats de triomfar són més altes que la mitjana: posar el preu molt més barat que tota la competència o posar-lo molt més car. Al segle XXI, el segle d'internet, de comparar preus i demanar opinió abans de comprar, no podem quedar-nos a la mitjana. Cal destacar, també quan es tracta de decidir què cobrarem per un servei que ja existeix.

Carlos Duran ho va fer amb les autoescoles Hoy-voy: va revolucionar un sector que feia anys que estava adormit, abaixant el preu dràsticament del que costa aconseguir el carnet de conduir. Començar de zero entrant en un sector que no dóna una benvinguda càlida a nous emprenedors i aconseguint fer-los enfadar: bon senyal.

stats