TÈXTIL
Empreses 13/07/2014

Fer-se un vestit a mida des del sofà de casa

Blackpier és una sastreria que permet als seus clients fer-se els dissenys a través de la xarxa

Franc Marín-camp
2 min
Fer-se un vestit  a mida des del sofà de casa

“NO ES TRACTA d'un negoci convencional”. És el primer que admet Joel Joli, conseller delegat de la sastreria online Blackpier, quan parla de la seva empresa. Des de la comoditat que ofereix el sofà de casa, els clients poden confeccionar-se a mida camises, pantalons o americanes. “La qualitat és la mateixa que a les sastreries tradicionals, però nosaltres podem oferir preus més competitius perquè no comptem amb les despeses que comporta tenir botigues físiques”, explica el directiu.

Tot va començar en un viatge a la Xina, quan Joli va descobrir “un mercat amb molta tradició en la sastreria”. Un cop acabada l’aventura, aquest emprenedor de Lleida va intentar resoldre el que ell considerava un problema: el cost elevat dels vestits fets a mida. “La confecció a mida s’ha perdut perquè és cara”, explica. Així doncs, va ser el potencial del tèxtil asiàtic el que el va convèncer per fundar Blackpier, juntament amb Damià Castells, Sergio Luaces i Robert Cabrera. La plataforma online va llançar-se el 2012 i, des de llavors, ha rebut comandes procedents de tot el món.

Blackpier ofereix a la seva web tota mena de tutorials que mostren la manera correcta de prendre’s les mides. Del coll a les mànigues, passant pel tòrax. Després, els clients esbossen la seva pròpia roba a partir d’un dissenyador 3D des d’on es poden triar els teixits, els colors, l’entallat i un munt d’extres: el folre, el repunt, les butxaques, els botons i, fins i tot, les inicials. En total hi ha un milió de combinacions possibles. El portal també permet personalitzar i canviar detalls a través dels models d’una col·lecció pròpia. Els preus se situen entorn dels 200 euros per un vestit, i els clients, entre els 25 i els 45 anys.

Les comandes es fabriquen en tallers externs de Xangai i els clients les reben a casa en un màxim de quinze dies. La botiga virtual permet prescindir de la “limitació geogràfica”, explica Joli. Per aquesta raó, Blackpier disposa de clients en països d’arreu del món. No obstant, la companyia centra els seus principals esforços en quatre mercats: Espanya, França, Itàlia i el Regne Unit. En un inici, també operaven a Alemanya i Rússia, d’on van decidir replegar-se per centrar-se i consolidar-se a Espanya.

La companyia va registrar 80.000 euros de facturació en l’exercici 2013, i preveu doblar la xifra fins als 160.000 euros aquest any. De moment, Blackpier posposa la segona ronda de finançament que tenia prevista, després d’aixecar 70.000 euros en una de primera feta el març del 2013. “Tenim prou recursos per seguir creixent -assegura Joli-. El negoci de la sastreria online està al 20% del seu potencial”, conclou el directiu.

stats