NOVES IDEES
JOSEP FERRER

Facturi la maleta i agafi la clau de la seva habitació

L'aerolínia Vueling i Hotels Catalonia han presentat aquesta setmana un nou concepte d'hotel avió en el qual tot l'entorn de l'establiment recorda el món dels aeroports i els avions. El primer establiment s'inaugurarà a finals de febrer a Barcelona, i Hotels Catalonia hi ha invertit 13 milions d'euros

Vueling i Hotels California han presentat un nou concepte d'hotel avió Zoom

Malgrat que viatjar en avió es converteix sovint en una cursa d'entrebancs amb trasllats, cues, llargues esperes, minuciosos controls de seguretat i retards per qualsevol inconvenient, per a alguns ciutadans anar a un aeroport, agafar un avió i viatjar a una altra ciutat és una experiència emocionant. Per aprofitar aquestes sensacions, la cadena hotelera Hotels Catalonia i la companyia aèria Vueling s'han unit per crear un nou concepte d'allotjament, inspirat en el món aeri. "Vèiem que tots els hotels són semblants i hem volgut buscar un producte diferent", explica Guillermo Vallet, director d'operacions de Catalonia. Així va néixer la idea de traslladar l'experiència de Vueling a l'estada a la pròpia ciutat, explica Maria Cardenal, responsable de desenvolupament de producte de la companyia aèria. El nou hotel, que estarà ubicat a la Gran Via de Barcelona, permet a Vueling diversificar el seu negoci.

Sensacions de vol

Hotels Catalonia invertirà en solitari 13 milions d'euros en el projecte de reconvertir en hotel un antic edifici de l'Eixample, una inversió que espera amortitzar en un màxim de 12 anys.

L'establiment (que tindrà 4 estrelles i s'anomenarà Vueling BCN by HC) oferirà 64 habitacions de quatre tipologies diferents, amb un preu mínim de 120 euros la nit. "El sector és molt dinàmic i el que marca el preu és la ubicació i la valoració del client", afirma Vallet.

L'hotel està pensat tant per a turistes com per a gent de negocis. De fet, la intenció dels promotors és poder obrir portes a finals de febrer, coincidint amb la celebració del Mobile World Congress. Disposarà de la seva pròpia pàgina web i en principi Vueling no oferirà un paquet amb vol i estada a l'hotel. "Nosaltres seguirem amb la mateixa fórmula, que ens funciona molt bé, de vendre a través de la web primer el vol i després oferir serveis addicionals", comenta Cardenal.

Quan el client accedeixi a l'hotel li semblarà que entra a un aeroport: la recepció imitarà els mostradors de facturació, amb cintes transportadores de maletes i pantalles per veure la informació; el bar restaurant recrearà l'interior d'una cabina d'un avió comercial, i a la sala polivalent destinada al servei d'esmorzar hi haurà fotografies de les pistes de maniobres dels avions. A més, totes les habitacions portaran el nom d'un dels destins Vueling i a l'interior hi haurà fotografies de la ciutat triada per dormir. La suite principal portarà el nom de Barcelona, que és la base central de la flota Vueling. L'hotel es completa amb una zona de fitness i una piscina a l'aire lliure amb una àrea per prendre el sol.

Expansió a altres destins

Segons l'acord subscrit per les dues empreses, amb una vigència de 10 anys "i subjecte a moltes condicions", matisen Vallet i Cardenal, Catalonia es fa responsable de la inversió inicial, la gestió i l'explotació de l'hotel, mentre que Vueling cedeix la marca. "És un acord comercial en el qual estan previstos tots els riscos i cada empresa fa el que sap fer", explica Cardenal.

Els dirigents de les dues companyies estan convençuts que la idea tindrà molt bona acollida i ja han pensat a estendre-la a destins que Vueling té consolidats i on Catalonia gestiona hotels, informa Vallet. La cadena Catalonia, propietat de la família Vallet, té una seixantena d'establiments, set dels quals al Carib i un a Brussel·les. Sevilla o Madrid podrien allotjar els propers hotels Vueling.

En principi s'optaria per la rehabilitació d'establiments existents de la cadena hotelera catalana. La inversió estimada per a aquests projectes és d'1,5 milions d'euros.

Vueling, per la seva banda, no descarta establir altres línies de negoci per mitjà d'aliances amb empreses "que puguin oferir productes innovadors als clients". "Tenim oberts diversos contactes, i alguns són molt sorprenents", avança Cardenal.