05/05/2013

Facturar amb el mòbil i assegurar-se el millor seient

3 min

Louis Tag va estudiar dret però sempre s'ha sentit atret pel món de l'empresa. Amb només 29 anys, aquest emprenedor alemany resident a Barcelona ha posat en marxa tres idees de negoci, la tercera de les quals apunta a prosperar amb èxit: es tracta de Passnfly, una aplicació mòbil que permet fer el check-in per a més de 200 companyies aèries. "Em vaig fixar que a les sales d'espera dels aeroports tothom està pendent del mòbil i quan arriba l'hora d'embarcar la majoria amaguen el telèfon i treuen la targeta d'embarcament impresa en un paper" , explica Tag a les oficines de Passnfly al districte del 22@, a Barcelona.

Sense bateria

Segons l'emprenedor, el temor de quedar-se sense bateria i la por de trobar-se un escàner que no llegeixi bé el codi QR encara frenen l'ús massiu del mòbil per facturar. Així doncs, es va passar un any i mig treballant colze a colze amb un grup de programadors en el desenvolupament d'una aplicació que centralitzés els diferents sistemes de facturació online de les aerolínies i que alhora solucionés aquests dos reptes.

Avui el projecte és una realitat: els usuaris de Passnfly poden fer el check-in automatitzat per a vols de 200 companyies de tot el món, des d'Air France fins a Vladivostok Air. "Vam haver d'estudiar els serveis de gestió de cada una de les companyies i contactar-hi d'una en una", recorda Tag.

Quan es dóna d'alta a Passnfly, l'usuari ha especificar les seves preferències, com ara passadís o finestra, o si vol facturar amb 24 hores d'antelació o a l'últim minut (per poder fer un canvi de vol en cas que una reunió laboral s'allargui, per exemple). En el moment que detecta la compra d'un vol, l'aplicació, que està integrada al compte de correu electrònic de l'usuari, activa automàticament el procés de facturació.

Oblidar-se del 'check-in'

Davant la por de quedar-se sense bateria, l'aplicació envia un missatge d'avís unes hores abans de la sortida de l'avió. Si l'usuari creu que no té prou bateria per arribar a l'aeroport, té l'opció d'imprimir la targeta d'embarcament o d'enviar-se-la per fax. Respecte als problemes amb l'escaneig, l'aplicació genera de manera automàtica els tres formats de codi QR, per assegurar-se que funcionaran encara que es canviï la porta d'embarcament. "La idea principal és que l'usuari s'oblidi del check-in ", diu Tag. L'aplicació, a més, avisa dels retards i en el futur permetrà fer reclamacions.

El desenvolupament de Passnfly ha suposat la integració d'una gran quantitat de dades, des dels diferents sistemes de check-in de cada companyia fins als aeroports dotats amb lectors de codis digitals. "Tot això no hauria estat possible sense la col·laboració d'experts en el sector", explica Tag. La start-up compta amb un equip de nou assessors, entre els quals hi ha Raimon Albiol, responsable de desenvolupament de software aeroportuari d'Indra, i Oriol Balaguer, exdirector d'Aeroports de Catalunya.

Passnfly es va fundar amb un capital inicial de 100.000 euros i està en fase de tancar una segona ronda d'inversió de 250.000 euros per finançar l'etapa de comercialització i fer-la disponible per a tot tipus de smartphones (ja està disponible per a iPhone i Black-Berry). En quatre mesos Passnfly ha superat el miler d'usuaris a tot el món i espera tenir-ne més de 50.000 a finals d'any. Un cop descarregada l'aplicació, els tres primers check-in són gratuïts, i després cal pagar cada cop. No obstant, Tag pretén introduir una tarifa plana mensual i anual. També està negociant amb diverses agències de viatges online perquè ofereixin el seu servei de check-in .

Dels seus projectes anteriors Tag ha après que un factor clau a l'hora d'emprendre és "no mirar el futur projectant les teves pors, sinó visualitzar la teva idea posada en marxa". "L'altre és rodejar-te de mentors i compartir amb ells les teves idees", afirma.

stats