05/05/2013

Per Facebook, valem 4 euros l'any

2 min

Prop de 1.100 milions de persones es van connectar a Facebook almenys una vegada durant el mes de març, un 23% més que el mateix mes de l'any passat. Segons els resultats trimestrals que van presentar dimecres els directius de la xarxa social, la facturació va créixer un 38% en el mateix període, i va assolir els 1.458 milions de dòlars (uns 1.110 milions d'euros). Si extrapolem la xifra trimestral al conjunt de l'any, resulta que cadascun de nosaltres genera per a Facebook uns ingressos de quatre euros anuals. És bo saber-ho, tot i que no tots som igual de rendibles per a Mark Zuckerberg i els seus accionistes: segur que ho són molt més els 665 milions d'usuaris que accedeixen al servei un o més cops al dia.

El 85% d'aquesta facturació trimestral procedeix de la publicitat, i al voltant d'una tercera part del total s'obté específicament amb anuncis en mòbils, que fa un any no aportaven gairebé res. Lògic: en l'últim trimestre, dos terços dels usuaris de Facebook ja l'han fet servir des de telèfons i tauletes. Aquests 750 milions d'usuaris mòbils són un 54% més que fa un any. L'increment encara és més notable si ens fixem només en les persones que hi han accedit exclusivament des de mòbils: 189 milions, més del doble que el primer trimestre del 2012.

Facebook sap que el seu futur ja no és als ordinadors, i per això està orientant cap als mòbils totes les seves aplicacions i accions comercials. L'empresa assegura que entre gener i març els clics en anuncis en mòbils van generar directament 25 milions d'instal·lacions. Totes les xifres citades, a més, són anteriors al llançament de Home, l'aplicació que ocupa la pantalla de repòs i el menú inicial dels smartphones Android. Zuckerberg ja va avisar que Home també inclourà anuncis, i mentre arriben, va recopilant dades sobre el comportament de l'usuari per ajustar la publicitat que li mostraran.

Analista tecnològic

stats