XARXES
-D.S.U.

Facebook ja desenvolupa la seva versió de corbata

La xarxa social ja treballa en una versió professional, pensada per competir amb LinkedIn, però també amb Google i Microsoft Office

Facebook ja ha aconseguit colar-se a la vida personal dels seus 1.000 milions d’usuaris, que hi pengen des de fotos de les vacances fins a opinions polítiques, passant per detalls de la seva vida personal. Tota una fita, tenint en compte els dubtes sobre la privacitat que han envoltat la plataforma arran dels casos com el de la NSA. Però el fet que s’hagi convertit en una eina tan personal ha tingut un efecte negatiu: ha quedat fora dels entorns professionals i en moltes oficines està fins i tot prohibit obrir-lo.

A més, la majoria de treballadors no li donen cap ús professional. Al cap i a la fi no volen compartir amb els seus caps les fotos del casament d’un cosí -ni sobretot les de la posterior barra lliure-. Tot i així, la xarxa social creada per Mark Zuckerberg no es conforma a quedar-se només en la vida personal. Vol anar més enllà i convertir-se també en una eina de comunicació per als entorns professionals. Per això, està desenvolupant una nova web, anomenada Facebook a la Feina (Facebook at Work), que competirà directament amb LinkedIn, però també amb Google i Microsoft, segons publicava aquesta setmana el diari econòmic Financial Times.

Aquesta nova eina permetrà als usuaris xatejar amb els seus col·legues de feina, compartir arxius (com Google Drive o Microsoft Office) i també fer nous contactes professionals (com LinkedIn). En essència, mantindrà l’aspecte actual de la xarxa social, amb un mur de notícies i grups, però el perfil personal quedarà separat.

De fet, la nova web de Facebook no és en realitat tan nova. Segons el rotatiu, és la mateixa que fa temps que fan servir internament els treballadors de la companyia de Silicon Valley, i la discussió sobre la possibilitat d’expandir-ho a altres empreses tampoc és nova. Des de l’any passat, però, el projecte -que es desenvolupa a Londres- va començar a prendre forma i ja s’està provant en algunes empreses. L’empresa de Mark Zuckerberg se suma així a altres, com la catalana Infojobs, que també està creant la seva alternativa a LinkedIn per a entorns professionals.