SANITAT
Empreses 04/04/2015

Exportar per fugir de l’administració com a primer client

Texpol es refà obrint nous mercats per als seus productes sanitaris després de patir en primera persona la crisi dels hospitals públics

X.g.
2 min

SUPERAR la crisi no ha sigut fàcil per a les empreses. Però en alguns casos les dificultats no vénen només perquè el consum es retreu, sinó perquè el teu principal client paga tard i malament. És el cas de Texpol -Textil Planas Oliveras-, una empresa de Manresa que fabrica gases, benes i altre material tèxtil-sanitari, i que estava abocada a la venda als hospitals. Davant una situació de facturació en descens -de 26,3 milions el 2011 a 15,5 milions el 2014- i uns marges que s’estrenyen, calia reaccionar. Els retards en els pagaments, sobretot de les comunitats autònomes, comportava problemes de tresoreria a tot el sector. La crisi ha passat la seva factura a la companyia, que es va veure abocada a un expedient de regulació que va afectar 26 empleats (ara en té 120), i es va vendre el negoci d’incontinència al Grup Indas, fabricant d’Indasec. La resposta de l’empresa ha sigut obrir nous canals de venda i intentar l’assalt als mercats internacionals.

L’objectiu de futur ja està fixat: augmentar un 30% la facturació per tornar a superar els 20 milions d’euros l’any 2017. Per fer-ho en dos anys ja s’han pres les primeres mesures, segons explica la direcció d’aquest grup familiar. S’han previst inversions d’1,5 milions d’euros com a mínim per modernitzar la fabricació amb maquinària més eficient, hi haurà nous productes i hi haurà nous sistemes d’informació. També s’han reforçat els fons propis de la companyia per encarar el futur amb una posició financera més forta.

Però aquesta només és una part de la nova estratègia. Fins ara Texpol, que és el primer productor de l’Estat d’apòsits sanitaris no actius, estava centrada en la venda a hospitals, tant públics com privats. La primera pota de la nova estratègia passa per vendre també a les farmàcies, cosa que s’està fent mitjançant acords amb empreses del sector, com és el cas del que s’ha tancat fa poc temps amb Novico Médica. Un acord de llarg termini per entrar al canal farmàcia, on Novico ja és força present amb els productes Ico Baby.

Això s’acompanya d’altres inversions operatives, com l’obertura d’una plataforma logística a Madrid, que juntament amb les de Manresa i les Canàries permetrà servir amb més agilitat els clients del centre i sud de la Península.

Però l’altra pota on la companyia té posades esperances de creixement és l’exportació. S’ha creat a la seu de Manresa un equip nou per assaltar els mercats potencials de manera directa i intentar esdevenir un competidor global en el sector.

stats