LLEURE
JORDI VELERT

Esport a l’aire lliure amb entrenador... i alguna cosa més

Gonnafit ofereix sessions d’entrenament personalitzat que es contracten des del mòbil i que han generat, a més, una petita xarxa social

De vegades les idees dels emprenedors neixen per una necessitat pròpia. Adrià Buzón sortia sovint a córrer però l’avorria fer-ho sol. Així va sorgir Gonnafit, un servei de fitnes a l’aire lliure. Amb Jaume Romero i Albert Villón, companys de la carrera d’educació física, van presentar el projecte a Llop Gestió de l’Esport, que els va donar suport econòmic per iniciar-lo. El capital inicial per tirar-lo endavant va ser de 40.000 euros, sobretot per desenvolupar la tecnologia del producte.

El Parc de la Ciutadella, la plaça Maria Cristina i les torres de la plaça d’Espanya són els punts de trobada amb més usuaris de l’empresa. Gonnafit fa classes també al Parc de l’Espanya Industrial i al Parc del Guinardó. Des de fa poc, a més, tenen un punt al Servei d’Activitat Física de la Universitat Autònoma i un altre a Sant Vicenç dels Horts. Excepte l’esport, tot es fa a la xarxa: inscriure-s’hi, pagar la quota i apuntar-se a les classes. “L’esport no ha de ser un sacrifici, t’ho has de passar bé”, destaca Buzón.

El perfil del client del servei és jove, d’entre 25 i 35 anys, i femení. Tenir un 80% d’usuàries és un avantatge perquè “tenen una permanència més alta als gimnasos”, explica l’emprenedor. Si bé els primers quinze dies no es paga res, només un terç dels que s’apunten a Gonnafit ho proven. “Passa molt en l’ e-commerce, la gent s’hi apunta però no hi va”, assenyala. Això sí, el 75% dels que ho proven s’hi apunten.

Ja són 300 els usuaris i de mitjana a les classes hi van entre deu i quinze persones. Les activitats de tonificació - cardio urban fit en l’argot de l’empresa- són les que tenen més tirada perquè permeten perdre pes. Els que ho necessitin també poden comprar classes particulars, “amb un pressupost a mida”.

El “component social” és el plus de Gonnafit respecte als competidors. “Vénen molts singles que volen conèixer gent d’una manera diferent”, indica Buzón. De fet, l’apli funciona com una xarxa social en què es pot consultar qui s’ha apuntat a les classes i s’hi pot contactar.

Un rànquing dels usuaris més actius confirma l’aposta de l’empresa pel joc i la competitivitat. Cada cop que van a una classe, reben un punt. “En un futur, podran canviar punts per regals”, avança Buzón. El servei, premi Indescat a la millor iniciativa esportiva del 2013, també s’ofereix per a empreses i hotels.

“Si ve un grup de quinze alemanys per negocis, els organitzem una activitat per a ells, molt social”, detalla. El cost aproximat d’una classe particular és de 25 euros, amb independència del nombre de participants.

Els hotels també poden contractar el servei. Els entrenadors recullen els turistes a la porta de l’edifici i els porten a fer esport. “També poden gaudir de la resta de classes que oferim i relacionar-se amb la gent de Barcelona”, afegeix.

Amb una facturació de 27.000 euros l’any passat, el futur de Gonnafit passa per fer el salt al món i pel model de franquícia. Els entrenadors d’arreu del món que vulguin unir-se al projecte treballaran com a autònoms amb la tecnologia i el marxandatge de l’empresa catalana. “Tenim interessats a Sud-amèrica, on pel clima ve més de gust fer esport a l’aire lliure”, afirma.

Però, de moment, l’objectiu imminent és duplicar el nombre d’usuaris i trobar nous inversors. “Busquem algú que cregui en el producte i ens serveixi de pilar per créixer”, indica Buzón. De moment, ja han rebut propostes de partners tecnològics per millorar la usabilitat de la seva web.

El cocreador de Gonnafit explica que ja han assolit el punt mort i reconeix que en aquest temps hi ha hagut dividends però “molt petits”. Però, malgrat això, els fundadors de l’empresa no perden l’optimisme i ja fan plans: quan dupliquin el nombre d’usuaris s’estendran a altres ciutats de l’Estat. L’objectiu de facturació per a l’any 2015 és de 60.000 euros.

Al final de la conversa, queda només un dubte: ¿els seus creadors utilitzen el producte? “Al principi sí, per provar-ho -diu Buzón-. Però ara no tenim temps; som els que fem menys esport de Gonnafit!”, reconeix.