NOVES IDEES
VICENÇ MOLINÉ

Esborrar els tatuatges dels que busquen feina

Marcos Ferreiro i Catalina Pelay han obert el primer centre especialitzat a eborrar tatuatges de l'Estat. La necessitat de canviar la imatge personal per poder trobar feina ha estat un dels factors que estan convertint aquest negoci en un èxit. Ara es plantegen créixer amb franquícies.

Marcos Ferreiro tenia dos tatuatges de quan va fer la mili. Després de molts anys convivint-hi, va arribar un moment en què se'ls va voler treure, i es va adonar que només oferien aquest servei alguna clínica i alguns locals de tatuadors. Els resultats i els preus que oferien no li van fer el pes i va decidir muntar ell mateix un centre d'estètica on també s'esborressin tatuatges. El servei va tenir tant èxit que va prescindir de tots els serveis d'un centre d'estètica tradicional i va crear la primera empresa dedicada exclusivament a esborrar tatuatges.

Per fer-ho, Ferreiro va contactar amb Catalina Pelay, que fins a aquell moment havia treballat en una entitat bancària, i junts van crear Tattoo Cleaners.

L'experiència de Pelay els va permetre tenir més facilitats a l'hora de negociar condicions amb els bancs i accedir a finançament. Tot i això, segons confessa Pelay, el gruix de l'experiència en emprenedoria venia de la mà de Ferreiro, que també coneixia a fons el tractament per eliminar tatuatges. "Em va donar l'empenta necessària per animar-me i fer el salt", confessa Pelay.

Un dels aspectes que més van cuidar a l'hora de pensar l'empresa va ser la tecnologia que utilitzarien. Van buscar el làser més efectiu del mercat, que també els permet tractar taques a la pell, i després van apostar per contractar personal sanitari especialitzat.

Pel que fa als preus, han optat per una tarifa plana de 59 euros per sessió. "De mitjana, un tatuatge marxa amb unes sis o deu sessions", explica Pelay. Entre cada sessió han de passar almenys sis setmanes. Encara que ella no ho ha provat, assegura que el dolor per al pacient és mínim.

Pressió per trobar feina

Curiosament, la crisi ha estat una oportunitat per a ells. Entre els clients més habituals dels centres Tatto Cleaners hi ha les persones que es volen esborrar un tatuatge d'una zona massa visible del cos per por que els dificulti trobar feina. "Amb la situació laboral actual, segons quins tatuatges són un problema per a les entrevistes de feina; si treballes de cambrer, per exemple, un tatuatge al canell potser és massa visible", explica Pelay. "Després també hi ha els típics tatuatges d'exparelles, un clàssic", confessa Pelay.

Els fundadors de Tattoo Cleaners van obrir el primer establiment a Barcelona el febrer passat, amb dos treballadors i una inversió inicial de 50.000 euros. En només tres mesos ja van duplicar la facturació del primer mes, fins a arribar als 10.000 euros mensuals a l'abril.

Pel que fa a la promoció, contrasten el bons resultats que els ha donat el boca-orella, el posicionament a les cerques de Google i la publicitat a les xarxes socials davant els anuncis a la premsa escrita, que, segons expliquen, només els han servit per captar dos clients.

Expansió

Tot i l'èxit i la bona acollida del servei, asseguren que a hores d'ara no es plantegen obrir nous locals. "Estaria molt bé obrir un centre a Madrid però és molt lluny i és difícil controlar com es fa la feina. Podria ser un problema", confessa Pelay. Per aquest motiu, la fórmula escollida per ampliar el negoci són les franquícies. Per contracte demanen 25.000 euros per deixar el local totalment equipat i amb la seva experiència i la marca Tattoo Cleaners. Pelay assegura que, d'aquesta manera, "cadascú es fa responsable del seu centre i s'assegura que el servei sigui l'adequat". En els últims mesos ja han rebut peticions des d'Astúries i Madrid i abans d'acabar l'any confien tenir una vintena de franquiciats a tot Espanya.

Esther Roy, representant de Cynosure, fabricants de làser amb finalitats estètiques, va explicar a Europa Press que el perfil més habitual de les persones que sol·liciten aquest servei són homes amb tatuatges petits que ronden la trentena, i que coincideixen amb "el perfil majoritari de la gent que busca feina".