APLICACIONS
JÚLIA MANRESA

Encàrrecs, paquets, flors i tot el que et calgui sobre dues rodes

Glovo és una aplicació mòbil que permet sol·licitar enviaments de qualsevol tipus a Barcelona

Ja pots enviar un ram de flors a l’àvia mitja hora després de recordar que avui era el seu aniversari. No és gratis, però és possible fer-ho per cinc euros i mig a través de Glovo, una aplicació de missatgeria col·laborativa. És com un Uber sense taxis i dedicat als encàrrecs que vols estalviar-te de fer tu mateix. La iniciativa posa directament en contacte l’usuari amb una xarxa d’autònoms geolocalitzats que van en bicicleta o en moto. Són els glovers i els pots demanar qualsevol cosa, fins i tot un menú del McDonald’s.

El seu impulsor és Oscar Pierre Miquel, llicenciat en enginyeria aeronàutica que va tornar dels Estats Units inspirat per Uber i que, juntament amb un equip de nou persones, han entrat en un programa d’acceleració de start-ups amb què han tancat una primera ronda d’inversió de 14.000 euros.

Glovo ja fa un mes que funciona. Ha agafat Barcelona com a prova pilot, però té previst ampliar aquest servei a altres ciutats. Ara mateix només està disponible per a iPhone, però preveuen treure l’aplicació a Android en menys d’un mes. Passades quatre setmanes, ja fan entre 10 i 20 enviaments cada dia. Els encàrrecs són tots els imaginables. Molts són convencionals, però dues terceres parts poden ser rams de flors o el menjar d’un restaurant que no té servei a domicili. “Hem arribat a comprar llenceria”, diu Pierre.

Un ‘glover’ noés un missatger amb un vehicle propi. Es tracta d’un autònom que va en bicicleta o en moto i que s’emporta fins a un 85% de l’import de cada encàrrec. Fins ara n’hi ha 15 a Barcelona, però els promotors d’aquesta start-up ja han rebut més de 400 sol·licituds. “Ens contacten molts estudiants, però també hi ha persones sense feina o d’altres que volen monetitzar el seu temps lliure”, explica Oscar Pierre. Inevitablement, tot plegat recorda Uber i podria passar que les empreses que es dediquen professionalment a la missatgeria reaccionessin d’una manera semblant als taxistes. “Ja hem rebut alguns correus de queixa, però sempre ens assegurem que els glovers declarin correctament els seus impostos i estem tramitant una llicència com a transportistes; Uber mai podrà tenir una acreditació com a taxistes”, aclareix aquest emprenedor.

Glovo no vol ser una empresa de missatgeria sinó que prefereix definir-se com una xarxa de personal shoppers. “Ha de ser com si un mateix fes l’encàrrec -explica Oscar Pierre-. Si vols un menú del McDonald’s el glover pot trucar al client per saber si el vol amb doble de formatge o no ”.-