PAULA SOLANAS

Elena Peyró:“L’administració no pot anar a la mateixa velocitat que les noves solucions dels emprenedors”

Consellera delegada de JoinUp Taxi, app mòbil per compartir taxi

Elena Peyró:“L’administració  no pot anar a la mateixa velocitat que les noves solucions dels emprenedors” / CÈLIA ATSET Zoom

Els dos socis fundadors, Alberto López i tu, sou enginyers de camins i treballàveu en una empresa important del sector de la construcció.

Teníem una feina estable, un bon sou, una projecció de futur… Des de sempre et diuen que estudiïs una bona carrera, que entris en una gran empresa i que escalis posicions. Vivim en una societat molt conservadora i just ara estem començant a fer el canvi. Tots dos volíem muntar la nostra pròpia empresa i l’espurna final per prendre la decisió va ser que ens trobéssim, ja que ens complementem molt bé. Volíem crear un projecte fundat amb els nostres propis valors i que digués molt de nosaltres mateixos. Per exemple, ara tenim una plantilla de 17 empleats i apliquem molt la flexibilitat. No creiem en la idea de treballar per horaris sinó per objectius.

¿Què aporteu que us diferenciï de la resta d’aplis per a taxis?

Durant anys hem treballat a prop del món del transport i sempre havíem pensat que es podia optimitzar molt més. Abans de continuar construint infraestructures hauríem d’aprofitar d’una manera més eficient els recursos que ja tenim. JoinUpTaxiet permet demanar un taxi compartit amb altres persones, cosa que redueix les emissions de CO 2 alhora que ofereix una alternativa més econòmica per als clients. La destinació estrella per compartir és l’aeroport, perquè és el viatge més car i que pots planificar amb més antelació. Hi ha hagut molts canvis en aquest sector i estan molt oberts a qualsevol altre canvi que els permeti treballar més i millor.

De tota manera, ara us esteu centrant en el taxi corporatiu. Ens vam adonar que hi havia moltes solucions per al particular, però que el nínxol corporatiu estava força abandonat.

Vam començar a desenvolupar el producte i avui ja tenim més de 70 comptes corporatius que treballen amb nosaltres. En tots dos casos, el model de negoci passa per cobrar una comissió, però a llarg termini volem donar un servei global en l’àmbit del transport. Encara no donem dades de facturació, tot i que al novembre vam tancar una segona ronda de finançament de 460.000 euros. Això ajudarà a consolidar el projecte del taxi corporatiu i a fer els primers passos per a la internacionalització.

¿Com heu rebut la notícia del retorn d’Uber a Espanya? ¿Els considereu la vostra competència?

No ho veiem així. El nou model d’Uber treballarà amb conductors professionals, o sigui que juguem en lligues diferents. Nosaltres donem la benvinguda a tota la competència que arribi, perquè el que aconsegueix és que tots ens esforcem a millorar. L’economia col·laborativa és un moviment que ha arribat per quedar-se. Compartirà espai amb l’economia tradicional, però anirà guanyant terreny. Tot i així, sempre treballem des de la legalitat i entenent que l’administració no pot anar a la mateixa velocitat que les noves solucions dels emprenedors.

Encara hi ha poques dones al capdavant de start-ups.

Jo venia d’un sector tradicionalment masculí com és la construcció i vaig anar a parar al món tecnològic, que també ho és, o sigui que ja hi estic acostumada. Simplement és important saber on ets i tenir clar què has de fer en cada moment perquè les coses surtin bé. Sempre amb una mica més d’esforç que un home, però tot es pot aconseguir.