RETWEETS

Dues baixes significatives

Aquesta setmana han deixat els seus càrrecs dos directius que han marcat la pauta en alguns aspectes del sector tecnològic. La primera és Katie Cotton, fins ara directora de comunicació d’Apple. Durant 18 anys ha estat una de les persones més influents en una empresa que depèn especialment de la percepció que en té el públic. A diferència de la majoria de les grans corporacions, Apple no ha encomanat mai la seva comunicació a cap agència externa, sinó que l’ha gestionat amb un equip propi que controla estrictament el missatge i l’accés als seus directius, però aconsegueix que els mitjans informatius dediquem a l’empresa una atenció molt superior a la que aconseguiria contractant ningú. Cotton, que és responsable de la visibilitat d’èxits com l’iPhone i l’iPad, i que també va haver de gestionar els fiascos de l’antennagate de l’iPhone 4 el 2010 i els mapes de l’iOS 6 el 2012, diu que ho deixa per dedicar-se més a la família.

En canvi, Chang Dong-Hoon dimiteix com a cap de disseny de mòbils de Samsung sota l’ombra d’un relatiu fracàs: el de l’smartphone Galaxy S5, acollit amb fredor precisament perquè hi ha qui considera que el seu disseny no està a l’altura del que correspondria al model emblemàtic del primer fabricant mundial de telèfons. Es qüestionen l’aspecte de l’aparell i els materials triats, com el plàstic de la tapa posterior, un element que aporta lleugeresa i permet que l’usuari canviï la bateria, però resulta molt menys luxós. Samsung vendrà igualment molts S5, però en un mercat saturat de telèfons Android funcionalment clònics, el disseny resulta crucial. Huawei, la tercera marca mundial, ha demostrat aquesta setmana tenir-ho clar amb el nou Ascend P7, probablement l’smartphone actual més semblant a l’iPhone. El seu cap de disseny, Joonsuh Kim, havia treballat a Nokia i... a Samsung!