Empreses 24/02/2013

Marc Cortés: "Dir que el consumidor no sap què vol és un mite"

Professor de màrqueting a Esade i CEO de Roca Salvatella

Andrea Rodés
2 min
"Dir que el consumidor  No sap què vol és un mite"

Marc Cortés és professor de màrqueting a Esade i CEO de Roca Salvatella, una consultoria d'estratègia digital per a empreses.

En què es diferencien Apple i Samsung a l'hora d'innovar?

Samsung és un fabricant de tecnologia, centrat a fer productes que satisfacin les necessitats del consumidor, mentre que Apple està enfocada a buscar solucions. És a dir, Apple crea aparells per a necessitats que el consumidor potser encara no ha detectat. El que va dir Steve Jobs que el consumidor no sap què vol i que no se li ha de fer cas a l'hora d' innovar està una mica mitificat. Quan Apple llança l'iPad, crea un suport que uneix mobilitat i un ordinador fix en un mateix espai.

Però Samsung inverteix més en R+D...

Samsung té un ventall més ampli de productes. Per tant, és normal que inverteixi més. El fet que Apple subcontracti tot el procés de producció li permet concentrar tota la R+D en la recerca de solucions noves. De moment, Samsung té bons productes però Apple té bons ecosistemes, és a dir, ofereix als seus consumidors una gamma més reduïda de productes, però molt integrats entre ells.

¿Samsung col·labora més amb les operadores?

Apple es resisteix a definir-se com una empresa de telefonia o un fabricant de telèfons. El que vol és que el consumidor desitgi comprar els seus aparells i es desplaci fins a la botiga pròpia, al marge de l'operadora que esculli.

¿La pròxima batalla entre les dues serà en els televisors?

No hi ha batalles, sinó una gran guerra: la integració de les dades dels seus consumidors des dels dispositius. Guanyarà la que sigui capaç de tenir un més bon ecosistema digital al núvol, i de moment Apple porta l'avantatge.

stats