'PORCA MISERIA'
Nicola Padovan

La Diada i les empreses catalanes

Aquesta setmana és difícil deixar de pensar en la manifestació de dimarts. Unes hores irrepetibles en què s'ha mostrat clarament i amb orgull la voluntat de ser del poble català en tots els àmbits de la societat. Em pregunto: com respondran, des d'un punt de vista purament comercial, les empreses? La reflexió és obligatòria. A part del cas de McDonald's, que ha suprimit la paraula Espanya de la seva publicitat a Catalunya, vull pensar en l'oportunitat que pot constituir l'entusiasme demostrat dimarts: etiquetar en català, produir a Catalunya, ser sensibles als valors del país (no cal posar estelades al packaging !) poden ser eines per lluitar en el mercat en relació a la competència. No sé si arribarem al "Compra català" (recordo el "Buy british " dels anys 90), però és evident que fins ara no s'han volgut valorar característiques que esdevindrien valuoses armes de venda i que ja no poden ser ignorades. Una excepció va ser Estrella Damm, gràcies a la qual sabem què tenim. Però, què tindrem?

Nicola Padovan és un empresari italià