RETWEETS

Detroit s’alia amb Silicon Valley

Es veu que Google i Ford tenen previst anunciar el mes que ve a Las Vegas, durant el Consumer Electronics Show, una aliança en cotxes autònoms en què el fabricant d’automoció adoptaria la plataforma de vehicles sense conductor de l’empresa d’internet. Tindria sentit: per més que Ford sigui un dels constructors més actius en aquest camp -juntament amb Mercedes, Ford i Nissan-, Google els porta un avantatge de dos milions de quilòmetres, la distància que ja han recorregut sense incidències significatives els més de 50 cotxes de prova que té circulant per les carreteres de Califòrnia i Texas. A més, hi ha una relació personal entre les dues firmes: el director del projecte de cotxes autònoms de Google va treballar 14 anys a Ford, i Alan Mulally és conseller de Google des que es va jubilar de la presidència de l’empresa d’automoció.

Aquesta aliança industrial entre una empresa d’internet i una d’automoció és precisament el tipus d’unió que suggeria aquí mateix fa uns mesos quan comentava el projecte de cotxes autònoms d’Apple. Deia aleshores que el fabricant de l’iPhone no té cap incentiu per embolicar-se a construir fàbriques pròpies de cotxes, que proporcionen un marge comercial molt més baix que els telèfons, si pot subcontractar la producció a un tercer, tal com fa amb tots els seus productes actuals. Segur que veurem els logotips d’Apple i Google sobre quatre rodes, però els vehicles seran d’altres marques.

Implicar els fabricants de l’automoció ja existents té més avantatges: Google potser evitarà així que la direcció general de trànsit de Califòrnia insisteixi a exigir que els cotxes autònoms portin igualment volant i pedals, i que un dels passatgers tingui un permís específic per conduir-los. I, per cert, un dels possibles damnificats per l’aliança entre Google i Ford -que no serà exclusiva- pot ser Microsoft, que actualment proveeix el sistema telemàtic dels cotxes de Ford. Windows no pot fugir d’Android ni tan sols a la carretera.