Dentista més barat per a jubilats i mileuristes

iClinics, una cadena de clíniques dentals que ofereix descomptes a aturats i pacients amb pocs recursos, obre el primer local a Barcelona

Marc Pifarré es considera un "dentista inquiet". Per això, quan fa un any va coincidir en un curs amb els fundadors d'iClinics, una cadena de clíniques d'assistència dental dirigida a gent de pocs recursos nascuda a Alacant, no va dubtar a portar la iniciativa a Barcelona. Després de buscar un local que s'adeqüés a les seves necessitats i una inversió de 50.000 euros per engegar, Pifarré va obrir a l'octubre la primera consulta d'iClinics al carrer Muntaner, al barri de l'Eixample.

La clínica no passa desapercebuda: està pintada en colors vermells i té pòsters de publicitat protagonitzats per un actor de televisió i missatges cridaners a les parets, en un estil més semblant al d'una operadora de telefonia mòbil. "És la nostra manera de diferenciar-nos d'altres clíniques", diu Pifarré, vestit amb l'uniforme del centre: polo blanc amb el seu nom estampat al pit, pantalons vermells i esclops de plàstic.

L'estètica desenfadada i el mobiliari d'Ikea no ha estat l'única manera de diferenciar-se. iClinics ofereix assistència odontològica amb descomptes de fins al 50% per a totes aquelles persones que demostrin que tenen pocs recursos: des d'aturats i pensionistes fins a pares de família nombrosa o mileuristes. "Volem canviar el concepte que el dentista és molt car perquè tothom hi pugui accedir", diu Pifarré.

Trobar feina

"La salut bucal és bàsica, no només per evitar malalties, sinó per estètica i per mantenir l'autoestima del pacient. Una boca lletja dificulta la tasca de buscar feina", alerta el dentista. Des que van obrir, a l'octubre, han atès prop de 200 pacients, la majoria pensionistes i aturats.

"Hi ha gent que ens arriba amb la boca totalment malmesa, s'ha de canviar tota", explica. Un tractament de "renovació completa" pot costar uns 12.000 euros, però a iClinics es poden aconseguir descomptes de fins al 100% per als més necessitats. Per verificar els ingressos de cada pacient, s'ha d'omplir un qüestionari i presentar la documentació requerida. Als pacients amb capacitat econòmica per pagar el preu sencer se'ls ofereix una targeta de fidelitat, que costa 30 euros i permet obtenir descomptes.

Els ingressos generats amb aquesta targeta permeten oferir més descomptes als pacients sense recursos. "En el fons no són descomptes, sinó subvencions", comenta Pifarré.

Expansió

Actualment iClinics té 15 locals a tot l'Estat. El model de negoci no és el de franquícia, sinó que cada centre va a nom d'un professional concret. "Saber que t'atendrà sempre el mateix dentista és el que dóna confiança al client i ens diferencia de les cadenes dentals de baix cost", explica Pifarré.

Per oferir preus competitius, els centres iClinics actuen com a central de compres, cosa que els permet adquirir material més barat, sense intermediaris, i tenen un laboratori propi per a implants, fundes i altres articles. També comparteixen imatge corporativa i un sistema informàtic propi.