TECNOLOGIA
Empreses 04/09/2016

D’emprenedor prematur a inversor precoç

Pep Gómez va fundar l’aplicació Fever amb 19 anys i ara és responsable de l’acceleradora francesa NUMA dins la Fundació Mobile World Capital

Júlia Manresa
4 min
D’emprenedor prematur a inversor precoç

La droga que enganxa la majoria dels emprenedors se sintetitza a parts iguals entre l’emoció i el neguit de convertir una idea -a primera vista forassenyada- en un negoci solvent. Les endorfines i l’adrenalina que aquests addictes a l’emprenedoria descarreguen quan munten un negoci són el que el valencià Pep Gómez va descriure ara fa quatre anys com una experiència “millor que pujar al Dragon Khan”. Aleshores tenia 19 anys i aquest diari l’entrevistava perquè feia poc que havia aterrat a Barcelona des de San Francisco, havent donat vida a quatre empreses i amb Fever, la perla de la col·lecció, començant a caminar.

Ara torna a ser a la capital catalana després de gairebé quatre anys vivint a Londres ostentant el càrrec de conseller delegat de Fever, una aplicació mòbil d’oci social que des d’aleshores ha passat de zero a cinc milions d’usuaris i que ha atret fins a 30 milions d’euros d’inversors, la majoria internacionals. En l’entrevista de fa quatre anys Pep Gómez ja parlava com a directiu de multinacional malgrat el seu aspecte adolescent. A hores d’ara manté l’aspecte informal, en la línia marcada per les grans tecnològiques de Silicon Valley, però s’asseu en un dels despatxos de la seu de la Fundació Mobile World Capital de Barcelona, un consorci publicprivat amb la implicació de les multinacionals tecnològiques més grans del món. “M’agrada muntar empreses, no gestionar-les. El dia a dia de Fever ja m’avorria, hi ha gent que ho fa millor que jo”, confessa després d’haver pogut desvincular-se de la gestió de l’empresa on continua sent l’accionista majoritari.

Emprendre és millor que pujar al Dragon KhanVa tenir un padrí que li va obrir les portes del paradís de l’emprenedoria abans d’arrencar Fever i ara sembla que l’alumne està a punt de superar el mestre. El paral·lelisme entre aquest jove autodidacta de Castelló i Bernardo Hernández, l’exdirectiu espanyol de Google reconvertit en inversor, ja es feia evident el 2012 i ara encara ho és més. Si Pep Gómez torna a Barcelona, no és només com a assessor de la Mobile World Capital sinó com a màxim responsable de l’acceleradora francesa NUMA Growth, impulsada pel braç inversor de la MWCapital, i que té l’objectiu d’accelerar 30 start-ups nacionals i internacionals al llarg dels pròxims tres anys.

“A Fever feia dues coses: aixecar capital i buscar el millor talent”, diu Gómez, i això és precisament el que farà a la nova feina. Després dels seus quatre anys com a conseller delegat de Fever, Gómez està convençut que pot aportar consells i experiència a molts emprenedors. De fet, si hi ha dues coses que desprèn aquest jove de 24 anys són seguretat i convenciment. “L’altre dia estava parlant amb una companyia que vull que vingui a NUMA i veia que el que m’explicaven jo ja ho havia viscut, veia com tenen por a diluir-se, com no tenen visió global, i cal inserir-los aquesta llavor”, diu completament posat en el paper de mentor.

Gómez és una figura coneguda dins l’ecosistema emprenedor espanyol. Fever la va engegar amb Jordi Tamargo i David Martínez, els fundadors de Series Yonkis, la popular web de descàrregues online, que finalment es van desvincular del projecte. I, tot i desprendre una seguretat en ell mateix sovint assertiva, assegura que podria tornar a viure com quan va començar: sense res. “Vaig viure a casa la meva germana, en un matalàs plegable i menjant entrepans del Mercadona”, diu amb orgull abans d’assegurar que ha treballat de qualsevol cosa: “De DJ, de cambrer, de consultor, de professor particular i de locutor de ràdio”. Gómez no sap què és una nòmina, però està convençut que si es quedés sense res sabria com tornar a començar.

Aquest exemprenedor i, ara ja, inversor i assessor d’empreses tecnològiques creu que una de les assignatures pendents del sector espanyol i català és el fet de creure-s’ho i de pensar amb mentalitat internacional. Al mateix temps, però, reconeix que de vegades són els inversors internacionals els que no creuen en els projectes amb segell espanyol. “Pitjor que criticar-me, m’he trobat amb inversors o empreses que no es creien que el nostre software estigués desenvolupat a Barcelona”, explica. Una observació a la qual responia amb la mateixa assertivitat: “Doncs sí, està fet a Barcelona i és millor que qualsevol desenvolupat a San Francisco”.

Aquesta és l’actitud que l’ha portat a passar de ser un emprenedor precoç a un inversor precoç i, fins i tot, que empreses espanyoles cotitzades -que no vol revelar- vulguin pagar pel seu assessorament en transformació digital. Amb 24 anys, Gómez està ple de consells per donar a emprenedors, però també té diners a la butxaca per invertir en els projectes que el sedueixin. I fins i tot li queda temps per pensar que si ha de tornar a emprendre seria amb un marketplace (una botiga online ). Fa quatre anys deia il·lusionat que volia canviar el món, un objectiu que encara manté, però que ja divisa des d’un altre prisma: “Encara vull canviar-lo, però ara, encara que soni pedant, ja veig indústries per transformar en comptes d’idees”.

stats