COSMÈTICA
ELENA FREIXA

Crema hidratant acabada de sortir dels fogons

Els distribuïdors dels productes ecològics Arbre Vert a Espanya han comprat Nutrinatur, que ofereix ‘kits’ per fer productes cosmètics

Crema hidratant acabada de sortir dels fogons Zoom

Una cassola, olis essencials, productes naturals i una hora de cocció és tot el que cal per tenir una crema hidratant ecològica. Un tònic facial, una crema per després de l’afaitat o un hidratant per a nadons. És un exemple dels productes que es poden preparar a la cuina de casa amb els kits do it yourself (fes-ho tu mateix) de Nutrinatur. És un projecte jove, nascut com un portal de venda online el 2012 i que recentment ha passat a mans del grup GCin. Aquesta empresa familiar dedicada tradicionalment a la distribució està ara en plena especialització en productes ecològics. De fet, són els distribuïdors en exclusiva per al mercat espanyol de tota la gamma de productes de neteja per a la llar Arbre Vert, d’origen francès.

El projecte de Nutrinatur encaixa amb l’estratègia que vol seguir l’empresa, segons sosté Mario Navalón, que és el director comercial del grup. El canal principal de venda dels cosmètics Nutrinatur és el comerç electrònic, però GCin es proposa aprofitar la seva xarxa comercial en botigues especialitzades en productes naturals i ecològics per donar sortida a una gamma àmplia de tònics facials, cremes per després de l’afaitat i sèrums que poden preparar-se a casa i que tenen un preu mitjà de 30 euros. La facturació de l’any que ve podria rondar els 300.000 euros, segons afirma Navalón. L’empresa també explora un nou canal de venda: les botigues de joguines i productes infantils, ja que entre les cremes també n’hi ha d’hidratants per a nadons i nens, segons explica aquest directiu.

en paral·lel, el grup GCIN s’ha embarcat en la creació d’una marca de productes precuinats per a vegetarians i vegans. Les escalopes de tofu i els frankfurts de seitan d’I Love Sano ja es venen a la xarxa de supermercats Condis i en botigues especialitzades. Les plantes de producció les tenen a Manresa i a Mataró, gràcies a l’aliança amb dos socis productors locals. L’objectiu de GCIN és facturar un milió d’euros l’any que ve (el primer any complet) i triplicar vendes durant els pròxims quatre anys, segons explica el directiu.