APLIS
D.S.U.

Copes més barates si les compres abans d’entrar al club

Drinkets, una nova aplicació feta a Catalunya, ofereix descomptes en les begudes a les discoteques i ja té 5.000 descàrregues

AGAFEU UNA COCTELERA. Aboqueu-hi la cinquena ciutat amb més oci nocturn del món -Barcelona- i un creixent panorama emprenedor, sobretot del sector digital. Agiteu-ho. El resultat és Drinkets, una aplicació barcelonina que ofereix descomptes en 25 discoteques de la ciutat -la intenció és traslladar-ho també a d’altres-, a canvi que els usuaris les comprin abans d’anar-hi. “La idea sorgeix de la constatació que aquest tipus de negocis existia en mercats com el de les entrades de concerts però no en les copes, com explica Ignacio Espada, conseller delegat de Drinkets, tot i que l’empresa la va fundar Sergio Galiano, també cofundador de Bananity.

El funcionament de l’aplicació és senzill. Les discoteques posen a disposició dels usuaris les entrades amb consumició amb un descompte, que va d’un 10% a un 40%, però només estan disponibles fins al moment que obren les portes. Així s’asseguren que no hi ha ningú que, des de dins, compra begudes més barates, però sí que poden incentivar l’afluència al seu local. Drinkets s’endú al voltant d’un 10% de cada copa que ven, però a les discoteques “els surt més a compte que les llistes de promotors, perquè d’aquesta manera s’asseguren que fan alguna consumició”, afirma Espada.

Drinkets va néixer fa només un any, però de moment ja han aixecat una primera ronda de finançament de 100.000 euros “de família i amics”, explica Espada, que esperen completar amb una segona ronda entre el febrer i el març de l’any que ve, que encara no té un objectiu quantitatiu definit. De moment els números de facturació són modestos -esperen tancar l’any, el primer amb activitat, amb unes vendes de 20.000 euros-, però els seus impulsors confien que a mesura que es vagin aconseguint acords amb més discoteques l’aplicació anirà guanyant adeptes.

DE CARA AL CAP D’ANY preparen promocions especials i novetats en l’aplicació, que aspira a “millorar l’experiència de l’oci nocturn”, però també a convertir-se en un canal de marques de begudes, perquè tenen dades agregades d’on surten i quant es gasten els seus usuaris, i aquesta informació pot arribar a ser útil per a aquestes empreses. Els seus clients, doncs, són tres: els usuaris finals, les discoteques i els distribuïdors de les begudes. De moment tenen 5.000 descàrregues, i a final d’any hauran venut 3.000 consumicions o entrades. “Estem veient que la gent que es descarrega l’aplicació la fa servir, i tenim el repte que la gent la vegi útil i no s’oblidi que la té”, explica Espada.