‘PORCA MISERIA’

Convertir el consumidor en un idiota

Em sembla que ens estem passant amb els noms de les ampolles de vi. Entre el Perro Verde, el Cojón de Gato, Qué Bonito Cacareaba, De Puta Madre, Teta de Vaca... això són noms reals, eh? Gairebé prefereixo beure aigua amb gas. Associar una cosa sagrada com el vi (cada diumenge es fa sang) a conceptes tan frívols com aquests em molesta. Ara, sembla que ajudi a vendre més, perquè la idiotitzacció del consumidor funciona.

Mireu el que estan fent a l’Eurocopa, on s’està arribant a canviar la visió que tenim de l’espectador d’un esport tradicional com el futbol: com més ridícul i estúpid, millor. Suïssos vestits de vaca, espanyols de toreros, italians de gladiadors... qui no entra en aquest joc no compta. És un fenomen global: si no fem conya, no interessa. Des del vi fins a la política, passant per uns funerals que, a vegades, semblen comiats de solters. Una mica de serietat, sisplau! Us deixo, que m’obro un prosecco Follador. Aquest nom també és real, però fa referència a la trepitjada del raïm, malpensats!