Empreses 10/11/2013

Consumir, un acte polític

Nicola Padovan
1 min

Per les declaracions del seu president a The New York Times , en què afirmava que Catalunya era part fonamental d'Espanya, diuen que hi ha un boicot al cava Freixenet al nostre país. A més, pobres, ho pateixen també a la resta de l'Estat, on funciona l'eslògan Toros sí, cava no (deuen estar fets un embolic). Boicots... quina gran satisfacció per al consumidor! Sentir-se com un déu grec i decidir no comprar, per exemple, Nesquik, perquè no ens agrada com la Nestlé va promocionar la llet en pols al Tercer Món. O pasta Barilla, per les declaracions en contra dels gais. O calçotets Inditex, perquè produeix a Bangla Desh. Potser no mirar Telecinco perquè és de Berlusconi o no viatjar amb Vueling perquè hi ha Piqué (no, el del Barça no, l'altre) pel mig.

Quin goig el boicot! Posats a pensar en aquesta línia, d'aquí pocs anys ja no es faran eleccions perquè comprar serà el primer acte polític. Potser ara se'ls acut dir que hi ha una quarta via: en comptes de la consulta, organitzar unes rebaixes.

stats