Empreses 26/01/2014

Compartir enllaços A la xarxa de manera més atractiva

i
Andrea Rodés
3 min
Compartir enllaços 
 A la xarxa de manera més atractiva

Christian Castresana va treballar molts anys de periodista, però un dia va decidir que volia abandonar la televisió per crear la seva pròpia empresa. El seu primer projecte va ser la web Noticias.info, una plataforma online per facilitar a les agències de comunicació presentar notes de premsa i altra informació als mitjans, que encara avui existeix. "Era a principis dels 2000 i els negocis d'internet encara estaven poc evolucionats", diu l'emprenedor, aficionat a les tecnologies i al món online.

Enllaços suggeridors

Fa cinc anys Castresana es va fixar que a internet cada cop més gent comparteix enllaços a les xarxes socials, però no hi havia cap manera de compartir contingut "de manera atractiva". Associant-se amb dos socis de perfil més tecnològic, Valentin Rouet i Lucie Burgaud, va acabar creant Clickug, una plataforma informàtica que es va llançar al públic al mes de desembre i que permet personificar enllaços a partir de noms i dominis registrats, fent-los més atractius i visibles a la xarxa.

Per exemple, en cas de voler compartir una notícia referent a la consulta sobre la independència catalana, l'usuari pot modificar i reduir l'enllaç a estat.cat - un dels dominis que Clickug ja té registrats- i després afegir, de manera opcional, el seu toc personal amb les paraules que vulgui. El resultat podria ser: estat.cat/consultaparlament.

De moment, Clickug té més de 2.000 dominis registrats en tres idiomes, català, castellà i anglès, i espera anar-ne augmentant el nombre progressivament, segons la demanda dels usuaris. Registrar un domini a internet costa al voltant de nou euros, però Clickug pot obtenir preus competitius perquè compra a l'engròs.

Possibilitats comercials

"Oferim la possibilitat de personalitzar el contingut dels enllaços amb missatges curts, impactants i atractius a les xarxes socials", explica Castresana. Això els diferencia d'altres serveis d'abreviació d'enllaços, com Bit.ly i Smarturl.it, que creen abreviacions de manera aleatòria, sense sentit semàntic, que "no donen informació del que estàs enllaçant", afegeix Castresana a les oficines de Barcelona Activa, on la start-up està instal·lada des del maig del 2013.

Clickug compta amb un capital inicial de 140.000 euros, aconseguits en dues rondes de finançament. "Els primers inversors van ser familiars i amics, gent que creu en tu", diu Castresana, que reconeix que la recerca de finançament és un dels principals obstacles per emprendre en aquest país. Ara l'objectiu és obrir una tercera ronda de finançament al capital llavor i business angels per expandir el negoci. L'objectiu per a aquest any és maximitzar el nombre d'usuaris (fins als 140.000) i aconseguir prou massa crítica perquè el servei sigui rendible i monetaritzable. De moment, Clickug ofereix el servei de manera gratuïta tant a usuaris particulars com a empreses que volen personalitzar les dades que comparteixen, com per exemple informació corporativa i contingut comercial. "Personalitzar l'enllaç permet un millor posicionament web", comenta Castresana. En el futur, introduiran comissions per les vendes aconseguides a través d'un enllaç, en cas que es tracti d'una promoció comercial. Una agència de viatges, per exemple, pot publicitar una oferta de viatge amb un enllaç com 2x1.wf/viatge.Xina.

D'altra banda, la informació darrere dels enllaços permet a Clickug gestionar dades i estadístiques, com l'origen físic i el nombre de clics o la compartició de l'enllaç en xarxes socials. Aquest servei d'estadístiques, útils per al disseny d'estratègies de màrqueting online, és gratuït i té una opció de pagament a partir de 49 euros a l'any per a tots els enllaços creats. També ha dissenyat el Discovery, una plataforma en què els usuaris podran descobrir els continguts compartits a través de Clickug, comercials i no comercials, filtrats segons les seves necessitats.

stats