Empreses 16/03/2014

Començar amb bon peu a les xarxes socials

Eva Castilla álvarez
2 min

Hi ha moltes empreses que avui dia encara pensen que les xarxes socials són gratuïtes, perquè obrir una pàgina o un perfil en alguna d’aquestes xarxes no costa diners. Aquestes empreses són les típiques que són a Facebook, Twitter o Linkedin perquè tothom hi és, i no tenen definits uns objectius. Un cop oberta la pàgina o el perfil, a falta d’estratègia, afirmen sense solta ni volta que les xarxes socials no serveixen per a res. Aquestes empreses s’estan quedant enrere, estan desaprofitant la gran oportunitat que les xarxes socials ofereixen.

Abans de començar, una organització ha de tenir molt clar que estar present a les xarxes socials ha de ser una activitat constant, que haurà d’interactuar amb els seus clients o potencials clients, que els haurà d’escoltar, que haurà de mantenir la tensió les 24 hores 7 dies a la setmana i haurà d’esforçar-se per compartir contingut útil i interessant. Estar presents a les xarxes no significa augmentar vendes immediatament, sinó que és un procés llarg i costós. Hi haurà de destinar uns recursos dels quals probablement no disposa.

Hi ha empreses que encarreguen la gestió de les xarxes socials a personal intern de l’empresa, que ja van prou saturats amb les seves activitats diàries, i això és un gran error, ja que si no se’ls treu pes d’altres tasques al final no hi ha continuïtat. Altres empreses decideixen externalitzar aquest servei, però en lloc de buscar un professional opten per agafar algun conegut d’un empleat que sap com funciona el Facebook i a més és molt econòmic. Malauradament no sol ser un professional amb una estratègia definida i en poc temps la pàgina quedarà en l’oblit. Si l’empresa no ho té clar, o no disposa de recursos necessaris per tirar-ho endavant professionalment, millor no estar present a les xarxes, ja que una pàgina o perfil corporatiu sense activitat dóna mala imatge. Si es vol començar amb bon peu, primerament caldrà tenir clars tots els valors 2.0 (connectivitat, proximitat, compromís, etc.), i després tenir clars els objectius i el pressupost.

stats