INDÚSTRIA
ELENA FREIXA

Casaments i còctels de posar i treure

Maxchief és una empresa catalanotaiwanesa que es dedica a fer taules i cadires plegables. Les dissenyen a Barcelona i les venen a 70 països

Pep Garcia i Wen-Sheng Lin, socis fundadors de MaxChief Europe Zoom

EN ELS CASAMENTS, còctels i altres esdeveniments -a l’aire lliure o no-, les estovalles i fundes de cadires amaguen sovint mobiliari plegable com el que dissenya i fabrica des del 2009 Maxchief Europe. L’empresa va néixer en plena “caiguda lliure econòmica”, recorda Pep Garcia, un dels fundadors. Ell i Joan Chavarria van trobar les portes del finançament tancades amb pany i forrellat i van decidir buscar un soci per tirar endavant el projecte empresarial que avui és Maxchief Europe. L’aliança va venir de l’Orient, on un grup inversor taiwanès, encapçalat per l’empresari Wen-Sheng Lin, va interessar-se per construir una aliança.

El producte estrella de Maxchief Europe són les taules i cadires plegables sobretot d’ús professional, és a dir, que els seus clients són administracions públiques i empreses que organitzen esdeveniments, entre d’altres. L’entesa amb els socis de Taiwan va ser senzilla, perquè ells estaven sobretot enfocats a la part industrial, mentre que els dos emprenedors catalans venien del món del disseny industrial i el màrqueting, recorda Garcia.

La marca comercial de Maxchief és Zown i, tot i sonar molt oriental, està dissenyada a Barcelona, on hi ha un equip de 16 treballadors. La fabricació es fa a la Xina, en una planta dels socis taiwanesos. Garcia sosté, però, que ja pensen a produir algunes tirades curtes de producte més localment, ara que la marca ha crescut i es ven a 72 països. “Produir localment alguns productes pot tenir sentit, i explorem opcions”, explica a l’ARA. Maxchief ja té a Catalunya un magatzem logístic, a Llinars del Vallès, des d’on serveix les comandes per als mercats europeus més propers.

LA COMPANYIA VEN a 72 països, i una de les fites recents ha sigut entrar al mercat dels Estats Units gràcies a una nova línia de producte enfocada a una gamma superior en termes de qualitat i preu. “El mercat nord-americà és madur i no hi podíem entrar venent un producte que ja es comercialitza massivament i que resultava massa similar a la competència, així que hem optat per una gamma premium ”, defensa Garcia.

La diversificació no s’acaba aquí. Maxchief ha començat a fer passes per acostar-se al client particular amb Newstorm, una línia de mobiliari plegable que es pot trobar en ferreteries i altres establiments comercials. Les vendes a particulars ja van suposar l’any passat el 25% de la facturació total, que va superar els 7 milions d’euros. La branca professional, però, continua pesant tres quartes parts del negoci. Per mercats, l’espanyol és el primer, però Garcia destaca el pes a França, i especialment les vendes a administracions públiques, com ajuntaments, per a tota mena d’esdeveniments multitudinaris. L’empresa ha posat un peu en la indústria tèxtil, i ara, al marge dels mobles, també ofereix les estovalles i complements de roba als clients que ho vulguin.