Canvi en els formats comercials

Canvi en els formats comercials La dona perd terreny Zoom

Les botigues multimarca van perdre el 2011 una altra batalla en la guerra dels formats comercials. Aquests establiments van perdre 0,8 punts de quota de mercat en el sector, mentre que les cadenes especialitzades, els hipermercats i supermercats i els outlets van guanyar terreny. Des del 2008, las botigues multimarca ocupaven la segona posició del sector i als anys noranta aquest format comercial va arribar a representar el 58% de la facturació total del comerç tèxtil a Espanya. Amb un alça de tres dècimes de la quota de mercat, fins al 23,3%, els hipermercats i supermercats es van convertir el 2011 en el segon format comercial més important al sector, per darrere de les cadenes especialitzades i les botigues multimarca. Aquestes últimes van reduir el seu pes en el sector fins al 22,9%.

La dona perd terreny

El públic femení continua sent el principal client del sector de la moda, ja que acapara el 37,4% de les vendes totals. Malgrat tot, entre el 2003 i el 2011 la moda femenina ha perdut 0,6 punts percentuals sobre el total. L'home també va perdre pes en el negoci de la distribució de moda, amb una baixada de tres dècimes del 2003 al 2011, fins al 32,7%.