TECNOLOGIA
Empreses 03/07/2016

Un Camp Nou virtual per comprar les entrades des del seient

Ticketing 3D ven reproduccions d’entorns tridimensionals amb tecnologia de videojocs

Júlia Manresa
3 min
Un Camp Nou virtual per comprar les entrades  des del seient

Abans de gastar-se prop d’un miler d’euros en un abonament al Camp Nou, seria bo poder saber exactament com es veuran els partits des del seient. Hi ha milers de persones que dediquen hores i hores a jugar a videojocs esportius que els fan sentir com si fossin realment dins el camp. En la combinació d’aquests dos factors Michele Marino i Francis Casado van trobar l’oportunitat de negoci. Des de l’empresa de Barcelona Mobile Media Content van desenvolupar Ticketing 3D, un servei que utilitza la tecnologia de reproducció 3D dels videojocs per reproduir entorns reals com ara estadis de futbol o teatres. “La tecnologia que fem servir ja existeix, és la mateixa que es fa servir per als videojocs. És senzilla, però ens permet anar més ràpid que la competència”, explica David Sánchez, responsable de l’àrea de tecnologia de Ticketing 3D.

Tal com explica Sánchez, si van més de pressa és perquè les empreses que ja ofereixen aquest servei fan servir una tecnologia més complexa, la que s’utilitza en estudis d’arquitectura, per exemple. “Si ells triguen hores a reproduir una sola imatge i hi ha 100.000 seients, és molta estona la que necessiten. Nosaltres, en canvi, triguem un segon a fer una imatge”, diu aquest enginyer informàtic.

És amb aquest producte que han començat a treballar per als gestors d’estadis com Wembley, City of Manchester (on juga el City), el Camp Nou o els circuits de Catalunya i de Silverstone, de motociclisme i automobilisme. A més, acaben d’aterrar als Estats Units, on han signat un acord amb AXS, la segona empresa més gran de venda d’entrades del país, després de Ticketmaster, per començar a treballar amb lligues professionals com la NBA, la NFL o la NHL.

La venda d’entrades és el servei que té més sortida, però el seu model de negoci té diverses branques. De fet, van començar encarregant-se de la reproducció de l’estadi de l’Athletic de Bilbao dos anys abans que es construís per poder traslladar els socis tenint com menys queixes millor. D’aquí que ara també treballin amb l’Atlètic de Madrid, que està en procés de trasllat del Vicente Calderón a la Peineta.

Tot i això, Ticketing 3D està trobant més bona acollida a l’estranger. Per al responsable de negoci de l’empresa, Francis Casado, això és perquè “els clubs espanyols estan completament centrats a guanyar títols, no en l’experiència de l’usuari”. En canvi, als Estats Units i Anglaterra el més important és l’experiència del fan. A més, “estan més centrats a obtenir rendiment econòmic de les instal·lacions”. A Wembley, explica Casado, l’estadi es fa servir per a tota mena d’esdeveniments, de 365 dies l’any en 250 hi ha actes, i la facilitat de reconfigurar les reproduccions en 3D a través de la seva tecnologia els permet treballar per aquesta mena d’estadis.

Però, igual que l’esport té diverses lligues, Ticketing 3D té diverses categories de productes i l’empresa no pot obviar que no tots els clubs tenen els mateixos recursos. De fet, el nombre de clubs que poden permetre’s la reproducció virtual del seu estadi s’acaben ràpid. Per això també han començat a fer servir les reconstruccions virtuals com a espais publicitaris, una altra opció de negoci que els obre les portes no només de clubs esportius amb pocs recursos, sinó també d’altres espais que tampoc compten amb el mateix pressupost, com ara teatres. Qualsevol persona que accedeixi a la pàgina web del Teatre del Liceu, per exemple, pot veure una reconstrucció en tres dimensions del que veurà des del seient, feta per Ticketing 3D perquè l’espai l’explota un espònsor.“Podem oferir la reproducció de l’espai en 3D gratuïta a canvi de l’explotació publicitària, per exemple”, diu Casado.

Amb aquest projecte Ticketing 3D va facturar mig milió l’any passat i preveu arribar a 1,3 milions aquest 2016. Ara ja són 25 treballadors a Barcelona i de moment compten amb inversors com el fons Big Sur Necotium, de Madrid, la Caixa Capital Risc i dos inversors privats més. Actualment busquen més finançament per poder convertir estadis i teatres d’arreu del món en espais de videojocs.

stats